Teorii contemporane ale învățării. Autori de referință

Preț: 49,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Knud Illeris
ISBN: 978-606-719-059-5
Editura: Trei
Anul publicării: 2014
Pagini: 424
DESCRIERE
Teorii contemporane ale învățării. Autori de referință
16 somităţi din ştiinţele educaţiei îşi prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice şi cele mai influente contribuţii din domenii precum achiziţia conţinuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural şi social al procesului învăţării. Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar şi pe natura experienţială şi transformativă a învăţării, textele din acest volum familiarizează profesorii şi cercetătorii cu cele mai proaspete idei şi curente din teoriile educaţiei. Dintre autorii de referinţă prezenţi în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ş. a.
Învăţarea e „treaba" tuturor: profesori şi elevi din sistemul de educaţie, adulţi angajaţi în procese de formare profesională, manageri conştienţi de avantajul comparativ dat de excelenţa şi creativitatea angajaţilor, consultanţi în procese de învăţare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispoziţie o selecţie excepţională de autori de mare prestigiu şi texte fundamentale care au marcat înţelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învăţare. Un motiv în plus să „luăm de bună" această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educaţie şi formare de acolo reuşesc să îmbine cel mai bine performanţa în învăţare cu fericirea şi starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Knud Illeris este profesor emerit al Universităţii din Aarhus (Danemarca) şi autor al lucrării How We Learn, o referinţă pentru cercetarea învăţării la adulţi.
Cuprins:
Introducere la colecția „Educație și formare"
Introducere
Capitolul 1. O înţelegere cuprinzătoare a învăţării umane
Knud Illeris
Capitolul 2. Cum înveţi să fii o persoană în societate: învăţând să fiu eu
Peter Jarvis
Capitolul 3. Cum se transformă „forma"? O abordare a învăţării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umane
Robert Kegan
Capitolul 4. Învăţarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învăţării bazată pe teoria activităţii
Yrjö Engeström
Capitolul 5. Pragmatismul: o teorie a învăţării pentru viitor
Bente Elkjaer
Capitolul 6. O privire de ansamblu asupra învățării transformatoare
Jack Mezirow
Capitolul 7. Abordări multiple ale cunoașterii
Howard Gardner
Capitolul 8. Învățarea biografică în cadrul noului discurs despre învățarea continuă
Peter Alheit
Capitolul 9. Ciclurile vieții și ciclurile învățării
John Heron
Capitolul 10. Învățarea continuă ca o tehnică a sinelui
Mark Tennant
Capitolul 11. Cultură, minte și educație
Jerome Bruner
Capitolul 12. Experiență, pedagogie și practici sociale
Robin Usher
Capitolul 13. „Probleme normale de învățare" ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale implicite
Thomas Ziehe
Capitolul 14. Practica învățării
Jean Lave
Capitolul 15. O teorie socială a învățării
Etienne Wenger
Capitolul 16. Învățarea tranzițională și consilierea reflexivă pentru carieră: a învăța pentru a te angaja
Danny Wildemeersch și Veerle Stroobants
16 somităţi din ştiinţele educaţiei îşi prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice şi cele mai influente contribuţii din domenii precum achiziţia conţinuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural şi social al procesului învăţării. Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar şi pe natura experienţială şi transformativă a învăţării, textele din acest volum familiarizează profesorii şi cercetătorii cu cele mai proaspete idei şi curente din teoriile educaţiei. Dintre autorii de referinţă prezenţi în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ş. a.
Învăţarea e „treaba" tuturor: profesori şi elevi din sistemul de educaţie, adulţi angajaţi în procese de formare profesională, manageri conştienţi de avantajul comparativ dat de excelenţa şi creativitatea angajaţilor, consultanţi în procese de învăţare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispoziţie o selecţie excepţională de autori de mare prestigiu şi texte fundamentale care au marcat înţelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învăţare. Un motiv în plus să „luăm de bună" această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educaţie şi formare de acolo reuşesc să îmbine cel mai bine performanţa în învăţare cu fericirea şi starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Knud Illeris este profesor emerit al Universităţii din Aarhus (Danemarca) şi autor al lucrării How We Learn, o referinţă pentru cercetarea învăţării la adulţi.
Cuprins:
Introducere la colecția „Educație și formare"
Introducere
Capitolul 1. O înţelegere cuprinzătoare a învăţării umane
Knud Illeris
Capitolul 2. Cum înveţi să fii o persoană în societate: învăţând să fiu eu
Peter Jarvis
Capitolul 3. Cum se transformă „forma"? O abordare a învăţării transformative din perspectiva constructivistă a dezvoltării umane
Robert Kegan
Capitolul 4. Învăţarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a învăţării bazată pe teoria activităţii
Yrjö Engeström
Capitolul 5. Pragmatismul: o teorie a învăţării pentru viitor
Bente Elkjaer
Capitolul 6. O privire de ansamblu asupra învățării transformatoare
Jack Mezirow
Capitolul 7. Abordări multiple ale cunoașterii
Howard Gardner
Capitolul 8. Învățarea biografică în cadrul noului discurs despre învățarea continuă
Peter Alheit
Capitolul 9. Ciclurile vieții și ciclurile învățării
John Heron
Capitolul 10. Învățarea continuă ca o tehnică a sinelui
Mark Tennant
Capitolul 11. Cultură, minte și educație
Jerome Bruner
Capitolul 12. Experiență, pedagogie și practici sociale
Robin Usher
Capitolul 13. „Probleme normale de învățare" ale tinerilor: în contextul convingerilor culturale implicite
Thomas Ziehe
Capitolul 14. Practica învățării
Jean Lave
Capitolul 15. O teorie socială a învățării
Etienne Wenger
Capitolul 16. Învățarea tranzițională și consilierea reflexivă pentru carieră: a învăța pentru a te angaja
Danny Wildemeersch și Veerle Stroobants
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII