Râsul • Eseu asupra semnificaţiei comicului
Preț: 12,90 lei
Disponibilitate: în limita stocului
ISBN: 978-606-587-285-1
Editura: All
Anul publicării: 2014
Pagini: 160
Format: 13 x 20
DESCRIERE
Râsul • Eseu asupra semnificaţiei comicului
Volumul de faţă cuprinde trei eseuri ale autorului francez despre ,,râsul provocat în mod special de către comic”. Acestea au la bază ideile următoare: comicul este uman, râsul are nevoie de o detaşare emoţională faţă de obiectul/subiectul vizat, râsul are o funcţie socială. Autorul explorează diferite ipostaze ale comicului în artă sau în viaţa de zi cu zi în funcţie de cauza care a produs efectul respectiv. Un om care se împiedică şi cade poate stârni râsul trecătorilor. În această situaţie comicul survine ca urmare a rigidităţii mecanice a personajului care a căzut pentru nu a putut evita un obstacol. Şi o diformitate poate stârni râsul, însă una care poate fi imitată de o persoană care nu are acea diformitate. Există şi un comic al mişcărilor, de exemplu, gesturile unui orator. În cel de-al doilea capitol, autorul analizează altă două categorii: comicul de situaţie şi pe cel de limbaj. În fine, al treilea capitol este consacrat comicului de caracter. Anexa de la sfârşitul lucrării cuprinde o scurtă discuţie despre definiţiile comicului, dar şi despre metoda utilizată de autor în cele trei capitole. Comicul ţine de această dimensiune a persoanei prin care se seamănă cu un lucru, acest aspect al evenimentelor umane care imită prin rigiditatea sa de un fel cu totul special, mecanismul pur şi simplu, automatismul, de fapt mişcarea fără viaţă. El exprimă, aşadar, o imperfecţiune individuală sau colectivă care necesită o corecţie imediată. Râsul este însăşi această corecţie. Râsul este un anumit tip de gest social care subliniază şi reprimă o distragere specială a oamenilor şi evenimentelor.
Volumul de faţă cuprinde trei eseuri ale autorului francez despre ,,râsul provocat în mod special de către comic”. Acestea au la bază ideile următoare: comicul este uman, râsul are nevoie de o detaşare emoţională faţă de obiectul/subiectul vizat, râsul are o funcţie socială. Autorul explorează diferite ipostaze ale comicului în artă sau în viaţa de zi cu zi în funcţie de cauza care a produs efectul respectiv. Un om care se împiedică şi cade poate stârni râsul trecătorilor. În această situaţie comicul survine ca urmare a rigidităţii mecanice a personajului care a căzut pentru nu a putut evita un obstacol. Şi o diformitate poate stârni râsul, însă una care poate fi imitată de o persoană care nu are acea diformitate. Există şi un comic al mişcărilor, de exemplu, gesturile unui orator. În cel de-al doilea capitol, autorul analizează altă două categorii: comicul de situaţie şi pe cel de limbaj. În fine, al treilea capitol este consacrat comicului de caracter. Anexa de la sfârşitul lucrării cuprinde o scurtă discuţie despre definiţiile comicului, dar şi despre metoda utilizată de autor în cele trei capitole. Comicul ţine de această dimensiune a persoanei prin care se seamănă cu un lucru, acest aspect al evenimentelor umane care imită prin rigiditatea sa de un fel cu totul special, mecanismul pur şi simplu, automatismul, de fapt mişcarea fără viaţă. El exprimă, aşadar, o imperfecţiune individuală sau colectivă care necesită o corecţie imediată. Râsul este însăşi această corecţie. Râsul este un anumit tip de gest social care subliniază şi reprimă o distragere specială a oamenilor şi evenimentelor.
Accesul clienţilor
-Noutati
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII