Principiul economiei spirituale in legatura cu problema reincarnarii
Preț: 24,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Rudolf Steiner
ISBN: 978-606-8358-65-9
Editura: Univers Enciclopedic
Anul publicării: 2012
Pagini: 157
Format: 13x20
DESCRIERE
aceste conferinţe relevă un aspect special privind modul în care omenirea a fost condusă de spiritual în decursul istoriei, de forţele vieţii şi de corpurile astrale ale marilor iniţiaţi şi avatari care au fost păstrate, multiplicate şi întreţesute personalităţilor de seamă ale istoriei.
Rudolf Steiner dă numeroase exemple despre acest proces, dar, în acelaşi timp, spune că asemenea oameni inspiraţi sunt rari în zilele noastre.
Cu toate acestea, afirmă el, avem posibilitatea de a ne ridica noi înşine în viitor până la punctul unde putem primi în noi „Eu-Sunt-ul” lui Christos, care este, într-adevăr, ţelul nostru suprem: „Nu eu, ci Christos în mine”.
Fragment din carte:
…după ce a trecut prin poarta morţii, omul are anumite experienţe specifice. Prima dintre ele este sentimentul de expandare, de creştere dincolo de limitele pielii sale. Apoi primeşte o altfel de percepţie a lucrurilor decât cea avută în viaţa materială.
În lumea fizică totul are locul său clar stabilit – aici sau acolo – în afara celui care observă. În această nouă lume totul e complet diferit. E ca şi cum fiinţa umană ar fi în interiorul obiectelor, într-o stare de dilatare, cu sau în ele, în timp ce înainte era doar un individ separat, cu locul său specific.
A doua experienţă constă în aceea că omului îi apare un tablou al vieţii care tocmai s-a scurs, tablou în care toate evenimentele sunt cuprinse într-o amintire vastă.
Acest proces are o durată absolut determinată. Din motive care nu pot fi prezentare astăzi, durata este mai mică sau mai mare, în funcţie de individ. În general, durata acestei stări poate fi determinată în funcţie de perioada maximă de timp pe care persoana respectivă a petrecut-o în stare de veghe fără a cădea pradă somnului.
Presupunând că o persoană a avut ca limită maximă de timp în care a stat trează patruzeci şi opt de ore, atunci tabloul de amintiri va dura patruzeci şi opt de ore. Această etapă este ca o retrospectivă a vieţii care tocmai a trecut.
Apoi corpul eteric părăseşte corpul astral, în care trăieşte Eul.
Din momentul în care au părăsit corpul fizic şi până acum, toate cele trei au fost conectate, însă în ‚acest moment corpul eteric se separă de celelalte două şi devine un cadavru eteric.
În orice caz, fiinţa umană contemporană nu depune întregul corp eteric, ci ia cu ea pentru toată perioada viitoare un extract sau o esenţă. Astfel, cadavrul corpului eteric va fi depus, dar fructul ultimei vieţi va fi purtat mai departe de corpul astral şi de Eu.
Dacă-vrem să ne exprimăm exact, trebuie să menţionăm că şi din corpul fizic va fi păstrat ceva: un extract spiritual al acestei corporalităţi, tinctura despre care au vorbit misticii Evului Mediu.
Acest extract este însă pentru toate vieţile acelaşi, simbolizând numai faptul că Eul a fost încarnat, spre deosebire de cel eteric, care este diferit în funcţie de experienţele însumate şi de progresul realizat.
Apoi urmează aşa-numita stare kamaloka, o perioadă a dezobişnuirii sufletului de existenţa trupească, senzorială, perioadă care durează aproximativ o treime din viaţa fizică.
După desprinderea corpului eteric, corpul astral conţine încă toate pasiunile, dorinţele şi aşa mai departe, pe care persoana le-a avut la finele vieţii; ele trebuie. lepădate, purificate şi aceasta este kamaloka.
Apoi se desprinde corpul astral din care este păstrat fructul, esenţa astrală, iar restul, cadavrul astral, se disipează în lumea astrală. Fiinţa umană intră apoi în Devachan, unde se pregăteşte în lumea spirituală pentru o nouă viaţă viitoare.
Aici trăieşte împreună cu evenimentele şi fiinţele spirituale, până când este chemat din nou în lumea fizică, fie pentru că aşa îi cere karrna, fie pentru că este nevoie de ea pe Pământ.
………………………
CUPRINS:
Treptele adevărului (biolog dr Petre Papacostea)
În legătură cu publicarea conferinţelor lui Rudolf Steiner
Întrebări complexe privind reîncarnarea. În ce mod se păstrează pentru viitor ceea ce au dobândit iniţiaţii Heidelberg. 21 ianuarie 1909
Creştinismul în evoluţia omenirii actuale – Individualităţi conducătoare şi fiinţe avatarice Berlin, 15 februarie 1909
Aspecte mai profunde privind reîncarnarea
München, 7 martie 1909
Rezultate ale cercetării spiritual-ştiinţifice asupra evoluţiei omenirii
I. Roma, 28 martie 1909
II. Roma, 31 martie 1909
Cu ocazia inaugurării ramurii Francisc din Assisi
Malsch, 6 aprilie 1909
Focul macro cosmic şi microcosmic – Spiritualizarea respiraţiei şi a sângelui
Köln, 10 aprilie 1909
Evenimentul de pe Golgotha – Frăţia Sfântului Graal – Focul spiritualizat
Köln, Duminica Paştilor; 11 aprilie 1909
Revelaţii vechi şi probleme de studiu în epoca modernă
Kristiania (Oslo), 16 mai 1909
Dumnezeul lui Alpha şi Dumnezeul lui Omega
Berlin, 25 mai 1909
De la Buddha la Christos
Budapesta, 31 mai 1909.
Conferinţă ţinută la Congresul Internaţional al Federaţiei Secţiunilor europene ale Societăţii Teosofice
Rudolf Steiner dă numeroase exemple despre acest proces, dar, în acelaşi timp, spune că asemenea oameni inspiraţi sunt rari în zilele noastre.
Cu toate acestea, afirmă el, avem posibilitatea de a ne ridica noi înşine în viitor până la punctul unde putem primi în noi „Eu-Sunt-ul” lui Christos, care este, într-adevăr, ţelul nostru suprem: „Nu eu, ci Christos în mine”.
Fragment din carte:
…după ce a trecut prin poarta morţii, omul are anumite experienţe specifice. Prima dintre ele este sentimentul de expandare, de creştere dincolo de limitele pielii sale. Apoi primeşte o altfel de percepţie a lucrurilor decât cea avută în viaţa materială.
În lumea fizică totul are locul său clar stabilit – aici sau acolo – în afara celui care observă. În această nouă lume totul e complet diferit. E ca şi cum fiinţa umană ar fi în interiorul obiectelor, într-o stare de dilatare, cu sau în ele, în timp ce înainte era doar un individ separat, cu locul său specific.
A doua experienţă constă în aceea că omului îi apare un tablou al vieţii care tocmai s-a scurs, tablou în care toate evenimentele sunt cuprinse într-o amintire vastă.
Acest proces are o durată absolut determinată. Din motive care nu pot fi prezentare astăzi, durata este mai mică sau mai mare, în funcţie de individ. În general, durata acestei stări poate fi determinată în funcţie de perioada maximă de timp pe care persoana respectivă a petrecut-o în stare de veghe fără a cădea pradă somnului.
Presupunând că o persoană a avut ca limită maximă de timp în care a stat trează patruzeci şi opt de ore, atunci tabloul de amintiri va dura patruzeci şi opt de ore. Această etapă este ca o retrospectivă a vieţii care tocmai a trecut.
Apoi corpul eteric părăseşte corpul astral, în care trăieşte Eul.
Din momentul în care au părăsit corpul fizic şi până acum, toate cele trei au fost conectate, însă în ‚acest moment corpul eteric se separă de celelalte două şi devine un cadavru eteric.
În orice caz, fiinţa umană contemporană nu depune întregul corp eteric, ci ia cu ea pentru toată perioada viitoare un extract sau o esenţă. Astfel, cadavrul corpului eteric va fi depus, dar fructul ultimei vieţi va fi purtat mai departe de corpul astral şi de Eu.
Dacă-vrem să ne exprimăm exact, trebuie să menţionăm că şi din corpul fizic va fi păstrat ceva: un extract spiritual al acestei corporalităţi, tinctura despre care au vorbit misticii Evului Mediu.
Acest extract este însă pentru toate vieţile acelaşi, simbolizând numai faptul că Eul a fost încarnat, spre deosebire de cel eteric, care este diferit în funcţie de experienţele însumate şi de progresul realizat.
Apoi urmează aşa-numita stare kamaloka, o perioadă a dezobişnuirii sufletului de existenţa trupească, senzorială, perioadă care durează aproximativ o treime din viaţa fizică.
După desprinderea corpului eteric, corpul astral conţine încă toate pasiunile, dorinţele şi aşa mai departe, pe care persoana le-a avut la finele vieţii; ele trebuie. lepădate, purificate şi aceasta este kamaloka.
Apoi se desprinde corpul astral din care este păstrat fructul, esenţa astrală, iar restul, cadavrul astral, se disipează în lumea astrală. Fiinţa umană intră apoi în Devachan, unde se pregăteşte în lumea spirituală pentru o nouă viaţă viitoare.
Aici trăieşte împreună cu evenimentele şi fiinţele spirituale, până când este chemat din nou în lumea fizică, fie pentru că aşa îi cere karrna, fie pentru că este nevoie de ea pe Pământ.
………………………
CUPRINS:
Treptele adevărului (biolog dr Petre Papacostea)
În legătură cu publicarea conferinţelor lui Rudolf Steiner
Întrebări complexe privind reîncarnarea. În ce mod se păstrează pentru viitor ceea ce au dobândit iniţiaţii Heidelberg. 21 ianuarie 1909
Creştinismul în evoluţia omenirii actuale – Individualităţi conducătoare şi fiinţe avatarice Berlin, 15 februarie 1909
Aspecte mai profunde privind reîncarnarea
München, 7 martie 1909
Rezultate ale cercetării spiritual-ştiinţifice asupra evoluţiei omenirii
I. Roma, 28 martie 1909
II. Roma, 31 martie 1909
Cu ocazia inaugurării ramurii Francisc din Assisi
Malsch, 6 aprilie 1909
Focul macro cosmic şi microcosmic – Spiritualizarea respiraţiei şi a sângelui
Köln, 10 aprilie 1909
Evenimentul de pe Golgotha – Frăţia Sfântului Graal – Focul spiritualizat
Köln, Duminica Paştilor; 11 aprilie 1909
Revelaţii vechi şi probleme de studiu în epoca modernă
Kristiania (Oslo), 16 mai 1909
Dumnezeul lui Alpha şi Dumnezeul lui Omega
Berlin, 25 mai 1909
De la Buddha la Christos
Budapesta, 31 mai 1909.
Conferinţă ţinută la Congresul Internaţional al Federaţiei Secţiunilor europene ale Societăţii Teosofice
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
- 27,55 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII