Prajna Paramita Sutra
DESCRIERE
in buddhism, Prajnaparamita Sutra este considerata cea mai importanta si mai profunda Sutra. De altfel, este si singura care afirma acest lucru in continutul sau.
Desi au fost traduse corolare ale acesteia, cum ar fi Tratatul despre Calea de Mijloc al lui Nagarjuna si numeroase carti scrise de practicanti ai buddhismului, care indica toate catre invataturile din Prajnaparamita Sutra, totusi, pana acum, acest text nu a fost tradus in limba romana.
Intelegerea buddhismului si de fapt a "lucrurilor" in general, nu poate avea loc fara a cunoaste cele Patru Adevaruri Nobile, Nobila Cale Octupla si invatatura despre natura lucrurilor - care este expusa in primul rand in aceasta Sutra.
Prajnaparamita Sutra nu trebuie parcursa ca un text filosofic, ca o simpla mostra a gandirii buddhiste, nu trebuie privita ca un trofeu sau ca ceva exotic.
Ea indica atat natura lucrurilor, cat si modul prin care cineva poate sa o patrunda. Asa cum se spune in Sutra, toti cei care au atins cel mai inalt grad posibil de perfectiune a unei fiinte au recurs la aceasta perfectiune a intelepciunii.
Aceasta Sutra poate parea neobisnuita unora, dar ea este un mesaj, un indemn, o cale, o harta trasata de o fiinta care, eliberandu-se de suferinta si ignoranta, a ajuns la perfectiunea tuturor insusirilor si virtutilor.
Idei care incep sa fie vazute abia in prezent ca niste simple posibilitati, cum ar fi universul infinit cu mai multe planuri de existenta, un numar imens sau chiar infinit de lumi locuite, fiinte fara corp fizic, dar perceptibile (spiritele), cauza si efectul aplicate mai generalizat, reincarnarea, puterile psihice sau supranormale, toate acestea se gasesc in Sutra.
Aceasta nu inseamna ca Sutra ar trebui interpretata ca fiind vizionara; ea descrie pur si simplu realitatea conventionala, asa cum este ea, care include si aceste idei pe care lumea occidentala le descopera abia acum. Sutra nu isi propune sa exploreze reteaua vasta a realitatii aparente, ci pur si simplu o indica si indica modul in care trebuie ea inteleasa.
Buddhismul ar trebui vazut ca o Cale si nu ca un spectacol de idei.
Desi mesajul sau este alterat intr-o oarecare masura de trecerea timpului, "analiza detasata" a buddhismului, desprinsa de intelegerea directa, va duce inevitabil la pierderea celei mai importante parti a acestuia: mesajul de trezire la Realitate si calea sau metoda prin care se poate ajunge acolo.
Analiza chimica a apei sau cunoasterea formulei sale chimice nu rezolva problema simpla a setei - numai bautul apei poate stinge setea. La fel este si cu invatatura lui Buddha.
Analiza acesteia numai ca produs al gandirii, ca filosofie, ca istorie sau din pura curiozitate, ramane doar un simplu exercitiu intelectual, care impiedica tocmai efectul pe care aceasta ar trebui sa il aiba, si pentru care a fost scrisa.
Fiind cea mai profunda si mai importanta Sutra din buddhism, Prajnaparamita are cu siguranta si mesajul cel mai greu de inteles. Este putin probabil ca cititorul sa-l patrunda in totalitate trecand doar o singura data prin Sutra. Cu fiecare citire a Sutrei, intelegerea se aprofundeaza treptat, sensuri care scapa la inceput vor deveni mai limpezi si, din simpla expunere, ea poate deveni chiar o practica si un mod de a vedea. Alin Tocaciu
CUPRINS:
Cuvant inainte
Prefata
Versete despre perfectiunea intelepciunii
Capitolul I
Indemn preliminar 25/ Sursa autoritatii lui subhūti 25/ invataturile de baza 26/ Trei termeni-cheie definiti 29/ Natura transcendentala a bodhisattvasilor 30
Capitolul II
Unde stau bodhisattvasii 32/Prin ce, sau unde, se antreneaza bodhisattvasii 32 /Adevaruri despre existenta 34/ Concluzie 35
Capitolul III
Meritul care decurge din intelepciunea perfecta 35/ intelepciunea perfecta, o invatatura mareata 36/ intelepciunea perfecta si celelalte cinci perfectiuni 36
Capitolul IV
Comparatie intre valoarea relicvelor si valoarea intelepciunii perfecte 37/ Analogia cu nestemata care implineste dorintele 37/ intelepciunea perfecta si celelalte cinci perfectiuni 38/ Analogia cu umbrele 38
Capitolul V
Perfectiunea intelepciunii contrafacuta si cea adevarata 39/ intelepciunea perfecta, mai mareata decat oricare alt dar spiritual 39/ Importanta gandului iluminarii 40/ Soarele si licuriciul 41
Capitolul VI
Meritul suprem al dedicarii si jubilarii 41/ Domeniul acoperit de jubilare 41/ Dedicarea si transformarea adevarata si cea falsa 42
Capitolul VII
Perfectiunea intelepciunii ghideaza celelalte perfectiuni 44/ Atitudinea fata de dharme si fata de Sine 44/ incredere in perfectiunea intelepciunii 45
Capitolul VIII
intelesul puritatii 46
Capitolul IX
Puritatea completa 47
Capitolul X
Caracterizari pentru intelepciunea perfecta 47/ Analogia cu un sat 48/ Analogia cu oceanul 48/ Analogia cu primavara 49/Analogia cu femeia insarcinata 49/ Cum sa salasluiesti in intelepciunea perfecta 49
Capitolul XI
Tema 50/ Diverse obstacole 50/ Calea unui Bodhisattva si calea unui Discipol 51/ Mai multe obstacole 51/ Faptele lui Mara si ajutorul lui Buddha
Capitolul XII
intelepciunea perfecta, mama Buddhasilor 52/ Cum cunoaste Tathāgata lume 53/ Analogii referitoare la Buddha 53/ Vederea lui Tathāgata in privinta Dharmei
Capitolul XIII
Analogia cu regele si ministrii sai
Capitolul XIV
Bodhisattva si iluminarea 55/ Analogia corabiei 55/ Analogia vasului 56/ Analogia cu cele doua corabii
Capitolul XV
incepatorul si prietenii buni 57/ Cum ajuta un Bodhisattva fiintele 58/ intelepciunea perfecta si conflictul sau cu lumea
Capitolul XVI
Despre Aseitate 59/ intelepciunea si priceperea in mijloace 60/ Atitudinea corecta fata de alte fiinte
Capitolul XVII
Tema 61/ Calitatile Bodhisattvasilor "fara-intoarcere"
Capitolul XVIII
Locuri profunde 63/ Analogia cu femeia 63/ Explicatii despre merit 64/ Nicio crestere sau descrestere
Capitolul XIX
Aparitia sau producerea dependenta, si analogia cu lampa 65/ Analogia cu samanta si cu fructul 65/ Analogia cu picaturile de apa 66/ Semnificatia vacuitatii 66/ Atitudinea fata de locurile care pot cauza frica
Capitolul XX
Cele trei usi ale eliberarii si Buddha-dharmele 67/ Analogia cu eroul 67/ Analogia Cosmosului 68/ Analogia cu pasarea care zboara 68/ Analogia cu arcasul 69/ Analogia dublului miracol 69/ Analogia parasutelor 70/ Analogia cu negustorul si Insula Comorilor 70/ Analogia cu negustorul si calatoria sa 70/ Bodhisattva nedefinibil 71/ Usile catre libertate si stadiul de ireversibilitate 71/ Semne ale starii "fara-intoarcere" sau ireversibilitatii
Capitolul XXI
Mandria si alte fapte ale lui Mara 73/ Greseli in legatura cu detasarea
Capitolul XXII
Prietenii buni si perfectiunile 75/ Murdarire si purificare 76/ Meritul suprem al intelepciunii perfecte 76 /intelepciunea perfecta si compasiunea 77/ Analogia cu perla de mare pret
Capitolul XXIII
Pozitia superioara a Bodhisattvasilor 78/ Analogia cu regele si cu printul mostenitor
Capitolul XXIV
Cum este Mara tulburat si infrant 79/ Ce il multumeste pe Mara 79/ Mandria si cainta unui Bodhisattva
Capitolul XXV
Cum este antrenat un Bodhisattva 80/ intelepciunea perfecta cuprinde toate perfectiunile 81/ Bodhisattva si Discipolii
Capitolul XXVI
Analogia spatiului si a firmamentului 82/ Analogia oamenilor creati prin magie 83/ Analogia cu creatiile magice ale lui Buddha 83/ Analogia cu masinaria
Capitolul XXVII
Bodhisattva demn de omagiu 84/ Mara este lipsit de putere in fata anumitor Bodhisattvasi 84/ Atitudinea corecta fata de Aseitate 84/ Bodhisattva salasluieste cel mai presus 85/ Cum si de ce ar trebui cineva sa salasluiasca in Vacuitate
Capitolul XXVIII
Cei ce se antreneaza in intelepciunea perfecta, se antreneaza in Buddhaitate 86/ Perfectiunea intelepciunii nu poate fi epuizata 86/ Aparitia sau producerea dependenta 87
Capitolul XXIX
Perfectiunea Concentrarii 88/ Perfectiunea Vigorii
Capitolul XXX
Perfectiunea Vigorii (continuare) 91/ Perfectiunea Rabdarii 93/ Perfectiunea Moralitatii 94/ Perfectiunea Generozitatii
Capitolul XXXII
PERFECTIUNEA INTELEPCIUNII IN OPT MII DE LINII
Capitolul I - Practica intelegerii tuturor aspectelor
1. Introducere 103
2. Extinctia sinelui 104
3. intelesul cuvantului "Bodhisattva" 112
4. intelesul expresiei "Fiinta mareata" 112
5. intelesul pentru "Vehicul Maret" sau "Cale Mareata"
Capitolul II Sakra
1. Preambul 122
2. Cum se sta in vacuitate sau perfectiunea intelepciunii 123
3. Sfintii si telurile lor sunt iluzii 125
4. Florile lui Sakra 127
5. Antrenamentul in intelepciunea perfecta 128
6. Infinitudinea intelepciunii perfecte 129
7. Confirmare
Capitolul III - Plecaciune in fata vasului perfectiunilor, care contine calitati pozitive nemasurabile
1. Avantaje lumesti ale intelepciunii perfecte 132
2. Cultul intelepciunii perfecte comparat cu cel al Buddhasilor 135
3. intelepciunea perfecta, o vraja mareata 140
4. intelepciunea perfecta si celelalte perfectiuni 144
5. Alte beneficii ce decurg din perfectiunea intelepciunii
Capitolul IV - Proclamarea sau anuntarea calitatilor
1. intre valoarea relicvelor lui Tathāgata si a intelepciunii perfecte 150
2. Analogia cu nestemata care implineste dorintele 151
3. Valoarea suprema a perfectiunii intelepciunii
Capitolul V - intoarcerea meritului
1. Perfectiunea intelepciunii, o sursa de merit imens 155
2. Perfectiunea intelepciunii contrafacuta 157
3. Perfectiunea intelepciunii, mai mareata decat oricare alt dar
Capitolul VI - Dedicarea si jubilarea
1. Meritul suprem al dedicarii si jubilarii 160
2. Domeniul jubilarii 161
3. O problema metafizica 163
4. Cum pot fi evitate vederile gresite 165
5. Discutie despre merit 171
Capitolul VII - Iadul
1. Imn perfectiunii intelepciunii 175
2. Predominanta intelepciunii perfecte in raport cu alte perfectiuni 176
3. intelepciunea perfecta nu procura nimic 177
4. De ce este mareata perfectiunea intelepciunii 178
5. Cauze ale increderii in perfectiunea intelepciunii 179
6. Cauze si consecinte ale neincrederii 181
Capitolul VIII - Puritate
1. Profunzimea si puritatea intelepciunii perfecte 185
2. Atasamente 188
3. Non-atasamentul 189
4. Ca spatiul sau ca un ecou 191
5. Concluzie 193
Capitolul IX - Lauda
1. intelepciunea perfecta, perfect pura 194
2. Efectele intelepciunii perfecte 195
3. A doua invartire a rotii Dharmei 196
4. Descrieri si insusiri ale intelepciunii perfecte 197
Capitolul X - Proclamarea calitatilor tinerii de minte
1. Faptele trecute si atitudinea prezenta fata de intelepciunea perfecta 200
2. insusiri ale unui Bodhisattva care obtine intelepciunea perfecta 203
3. Cinci analogii pentru a ilustra apropierea de iluminarea deplina 204
4. De ce Bodhisattvasii sunt sprijiniti de catre Buddhasi 206
5. Atitudinea corecta fata de intelepciunea perfecta 207
6. Obstacole pentru intelepciunea perfecta 208
7. Bodhisattva sustinut de catre Buddhasi 208
8. Prezicere despre raspandirea intelepciunii perfecte 209
9. Descrierea Bodhisattvasilor care vor studia intelepciunea perfecta 210
Capitolul XI - Faptele lui Mara
1. Diverse fapte ale lui Mara 213
2. Perfectiunea intelepciunii si Sutrele Discipolilor 214
3. Diverse fapte ale lui Mara 219
4. Surse de neintelegere intre invatator si elev 221
5. Directionarea gresita 222
6. Alte neintelegeri intre invatator si elev 223
7. Mara descurajeaza de la a urma intelepciunea perfecta 224
8. Antagonism intre Buddha si Mara 226
Capitolul XII - Aratand lumea
1. intelepciunea perfecta, mama Buddhasilor 226
2. Cum cunoaste Tathāgata lumea 228
3. Cum cunoaste Tathāgata gandurile fiintelor 228
4. Semnele profunde, si cum sunt ele fixate 234
5. Lumea aratata ca fiind vida 235
Capitolul XIII - De neconceput
1. Cinci caracteristici ale intelepciunii perfecte 237
2. Renasterea spirituala rezultata din aceasta cunoastere 238
3. Nimic de apucat sau de conceput 239
4. Reactia zeilor 240
Capitolul XIV - Analogii
1. Renasteri viitoare si trecute 241
2. Faptele unui Bodhisattva care esueaza in intelepciunea perfecta 242
3. Patru analogii 243
Capitolul XV - Zeii
1. Sarcina incepatorului 246
2. Cum ajuta un Bodhisattva fiintele 247
3. Descrierea intelepciunii perfecte 249
Capitol XVI - Aseitatea (asa-cum-este)
1. Aseitatea [unui] Tathāgata 252
2. Pamantul se cutremura, si multi sunt salvati 255
3. intelepciunea perfecta si priceperea in mijloace 256
4. Iluminarea si vacuitatea 258
5. Caracteristici necesare inaintarii spre iluminare 261
Capitolul XVII - Caracteristici, indicatori si semne ale ireversibilitatii
1. Diversi indicatori ai ireversibilitatii
2. Faptele lui Mara 265
3. Alti indicatori ai ireversibilitatii 269
Capitolul XVIII - Vacuitatea
1. Stadii profunde 274
2. Cum sa urmezi intelepciunea perfecta 275
3. Merit 276
4. Nemasurabil, vacuitate si vorbarie 277
5. Fara crestere sau descrestere 279
Capitolul XIX - Zeita fluviului Gange
1. Producerea conditionata 280
2. Nicio dezvoltare 281
3. Niciun suport obiectiv si nicio existenta proprie 283
4. Cinci locuri care inspira frica 286
5. Prezicerea zeitei fluviului Gange 289
Capitolul XX - Discutie despre priceperea in mijloace
1. Vacuitatea si realitatea-limita 291
2. Trei analogii 293
3. Usile catre libertate si juraminte despre fiinte 295
4. Ireversibilitate 298
5. Experientele din vis si semnul ireversibilitatii 299
6. Ireversibilitatea si puterea magica a rostirii adevarului 301
Capitolul XXI - Faptele lui Mara
1. Mandria si puterea magica a rostirii adevarului 302
2. Mandria in legatura cu anuntarea numelui 303
Desi au fost traduse corolare ale acesteia, cum ar fi Tratatul despre Calea de Mijloc al lui Nagarjuna si numeroase carti scrise de practicanti ai buddhismului, care indica toate catre invataturile din Prajnaparamita Sutra, totusi, pana acum, acest text nu a fost tradus in limba romana.
Intelegerea buddhismului si de fapt a "lucrurilor" in general, nu poate avea loc fara a cunoaste cele Patru Adevaruri Nobile, Nobila Cale Octupla si invatatura despre natura lucrurilor - care este expusa in primul rand in aceasta Sutra.
Prajnaparamita Sutra nu trebuie parcursa ca un text filosofic, ca o simpla mostra a gandirii buddhiste, nu trebuie privita ca un trofeu sau ca ceva exotic.
Ea indica atat natura lucrurilor, cat si modul prin care cineva poate sa o patrunda. Asa cum se spune in Sutra, toti cei care au atins cel mai inalt grad posibil de perfectiune a unei fiinte au recurs la aceasta perfectiune a intelepciunii.
Aceasta Sutra poate parea neobisnuita unora, dar ea este un mesaj, un indemn, o cale, o harta trasata de o fiinta care, eliberandu-se de suferinta si ignoranta, a ajuns la perfectiunea tuturor insusirilor si virtutilor.
Idei care incep sa fie vazute abia in prezent ca niste simple posibilitati, cum ar fi universul infinit cu mai multe planuri de existenta, un numar imens sau chiar infinit de lumi locuite, fiinte fara corp fizic, dar perceptibile (spiritele), cauza si efectul aplicate mai generalizat, reincarnarea, puterile psihice sau supranormale, toate acestea se gasesc in Sutra.
Aceasta nu inseamna ca Sutra ar trebui interpretata ca fiind vizionara; ea descrie pur si simplu realitatea conventionala, asa cum este ea, care include si aceste idei pe care lumea occidentala le descopera abia acum. Sutra nu isi propune sa exploreze reteaua vasta a realitatii aparente, ci pur si simplu o indica si indica modul in care trebuie ea inteleasa.
Buddhismul ar trebui vazut ca o Cale si nu ca un spectacol de idei.
Desi mesajul sau este alterat intr-o oarecare masura de trecerea timpului, "analiza detasata" a buddhismului, desprinsa de intelegerea directa, va duce inevitabil la pierderea celei mai importante parti a acestuia: mesajul de trezire la Realitate si calea sau metoda prin care se poate ajunge acolo.
Analiza chimica a apei sau cunoasterea formulei sale chimice nu rezolva problema simpla a setei - numai bautul apei poate stinge setea. La fel este si cu invatatura lui Buddha.
Analiza acesteia numai ca produs al gandirii, ca filosofie, ca istorie sau din pura curiozitate, ramane doar un simplu exercitiu intelectual, care impiedica tocmai efectul pe care aceasta ar trebui sa il aiba, si pentru care a fost scrisa.
Fiind cea mai profunda si mai importanta Sutra din buddhism, Prajnaparamita are cu siguranta si mesajul cel mai greu de inteles. Este putin probabil ca cititorul sa-l patrunda in totalitate trecand doar o singura data prin Sutra. Cu fiecare citire a Sutrei, intelegerea se aprofundeaza treptat, sensuri care scapa la inceput vor deveni mai limpezi si, din simpla expunere, ea poate deveni chiar o practica si un mod de a vedea. Alin Tocaciu
CUPRINS:
Cuvant inainte
Prefata
Versete despre perfectiunea intelepciunii
Capitolul I
Indemn preliminar 25/ Sursa autoritatii lui subhūti 25/ invataturile de baza 26/ Trei termeni-cheie definiti 29/ Natura transcendentala a bodhisattvasilor 30
Capitolul II
Unde stau bodhisattvasii 32/Prin ce, sau unde, se antreneaza bodhisattvasii 32 /Adevaruri despre existenta 34/ Concluzie 35
Capitolul III
Meritul care decurge din intelepciunea perfecta 35/ intelepciunea perfecta, o invatatura mareata 36/ intelepciunea perfecta si celelalte cinci perfectiuni 36
Capitolul IV
Comparatie intre valoarea relicvelor si valoarea intelepciunii perfecte 37/ Analogia cu nestemata care implineste dorintele 37/ intelepciunea perfecta si celelalte cinci perfectiuni 38/ Analogia cu umbrele 38
Capitolul V
Perfectiunea intelepciunii contrafacuta si cea adevarata 39/ intelepciunea perfecta, mai mareata decat oricare alt dar spiritual 39/ Importanta gandului iluminarii 40/ Soarele si licuriciul 41
Capitolul VI
Meritul suprem al dedicarii si jubilarii 41/ Domeniul acoperit de jubilare 41/ Dedicarea si transformarea adevarata si cea falsa 42
Capitolul VII
Perfectiunea intelepciunii ghideaza celelalte perfectiuni 44/ Atitudinea fata de dharme si fata de Sine 44/ incredere in perfectiunea intelepciunii 45
Capitolul VIII
intelesul puritatii 46
Capitolul IX
Puritatea completa 47
Capitolul X
Caracterizari pentru intelepciunea perfecta 47/ Analogia cu un sat 48/ Analogia cu oceanul 48/ Analogia cu primavara 49/Analogia cu femeia insarcinata 49/ Cum sa salasluiesti in intelepciunea perfecta 49
Capitolul XI
Tema 50/ Diverse obstacole 50/ Calea unui Bodhisattva si calea unui Discipol 51/ Mai multe obstacole 51/ Faptele lui Mara si ajutorul lui Buddha
Capitolul XII
intelepciunea perfecta, mama Buddhasilor 52/ Cum cunoaste Tathāgata lume 53/ Analogii referitoare la Buddha 53/ Vederea lui Tathāgata in privinta Dharmei
Capitolul XIII
Analogia cu regele si ministrii sai
Capitolul XIV
Bodhisattva si iluminarea 55/ Analogia corabiei 55/ Analogia vasului 56/ Analogia cu cele doua corabii
Capitolul XV
incepatorul si prietenii buni 57/ Cum ajuta un Bodhisattva fiintele 58/ intelepciunea perfecta si conflictul sau cu lumea
Capitolul XVI
Despre Aseitate 59/ intelepciunea si priceperea in mijloace 60/ Atitudinea corecta fata de alte fiinte
Capitolul XVII
Tema 61/ Calitatile Bodhisattvasilor "fara-intoarcere"
Capitolul XVIII
Locuri profunde 63/ Analogia cu femeia 63/ Explicatii despre merit 64/ Nicio crestere sau descrestere
Capitolul XIX
Aparitia sau producerea dependenta, si analogia cu lampa 65/ Analogia cu samanta si cu fructul 65/ Analogia cu picaturile de apa 66/ Semnificatia vacuitatii 66/ Atitudinea fata de locurile care pot cauza frica
Capitolul XX
Cele trei usi ale eliberarii si Buddha-dharmele 67/ Analogia cu eroul 67/ Analogia Cosmosului 68/ Analogia cu pasarea care zboara 68/ Analogia cu arcasul 69/ Analogia dublului miracol 69/ Analogia parasutelor 70/ Analogia cu negustorul si Insula Comorilor 70/ Analogia cu negustorul si calatoria sa 70/ Bodhisattva nedefinibil 71/ Usile catre libertate si stadiul de ireversibilitate 71/ Semne ale starii "fara-intoarcere" sau ireversibilitatii
Capitolul XXI
Mandria si alte fapte ale lui Mara 73/ Greseli in legatura cu detasarea
Capitolul XXII
Prietenii buni si perfectiunile 75/ Murdarire si purificare 76/ Meritul suprem al intelepciunii perfecte 76 /intelepciunea perfecta si compasiunea 77/ Analogia cu perla de mare pret
Capitolul XXIII
Pozitia superioara a Bodhisattvasilor 78/ Analogia cu regele si cu printul mostenitor
Capitolul XXIV
Cum este Mara tulburat si infrant 79/ Ce il multumeste pe Mara 79/ Mandria si cainta unui Bodhisattva
Capitolul XXV
Cum este antrenat un Bodhisattva 80/ intelepciunea perfecta cuprinde toate perfectiunile 81/ Bodhisattva si Discipolii
Capitolul XXVI
Analogia spatiului si a firmamentului 82/ Analogia oamenilor creati prin magie 83/ Analogia cu creatiile magice ale lui Buddha 83/ Analogia cu masinaria
Capitolul XXVII
Bodhisattva demn de omagiu 84/ Mara este lipsit de putere in fata anumitor Bodhisattvasi 84/ Atitudinea corecta fata de Aseitate 84/ Bodhisattva salasluieste cel mai presus 85/ Cum si de ce ar trebui cineva sa salasluiasca in Vacuitate
Capitolul XXVIII
Cei ce se antreneaza in intelepciunea perfecta, se antreneaza in Buddhaitate 86/ Perfectiunea intelepciunii nu poate fi epuizata 86/ Aparitia sau producerea dependenta 87
Capitolul XXIX
Perfectiunea Concentrarii 88/ Perfectiunea Vigorii
Capitolul XXX
Perfectiunea Vigorii (continuare) 91/ Perfectiunea Rabdarii 93/ Perfectiunea Moralitatii 94/ Perfectiunea Generozitatii
Capitolul XXXII
PERFECTIUNEA INTELEPCIUNII IN OPT MII DE LINII
Capitolul I - Practica intelegerii tuturor aspectelor
1. Introducere 103
2. Extinctia sinelui 104
3. intelesul cuvantului "Bodhisattva" 112
4. intelesul expresiei "Fiinta mareata" 112
5. intelesul pentru "Vehicul Maret" sau "Cale Mareata"
Capitolul II Sakra
1. Preambul 122
2. Cum se sta in vacuitate sau perfectiunea intelepciunii 123
3. Sfintii si telurile lor sunt iluzii 125
4. Florile lui Sakra 127
5. Antrenamentul in intelepciunea perfecta 128
6. Infinitudinea intelepciunii perfecte 129
7. Confirmare
Capitolul III - Plecaciune in fata vasului perfectiunilor, care contine calitati pozitive nemasurabile
1. Avantaje lumesti ale intelepciunii perfecte 132
2. Cultul intelepciunii perfecte comparat cu cel al Buddhasilor 135
3. intelepciunea perfecta, o vraja mareata 140
4. intelepciunea perfecta si celelalte perfectiuni 144
5. Alte beneficii ce decurg din perfectiunea intelepciunii
Capitolul IV - Proclamarea sau anuntarea calitatilor
1. intre valoarea relicvelor lui Tathāgata si a intelepciunii perfecte 150
2. Analogia cu nestemata care implineste dorintele 151
3. Valoarea suprema a perfectiunii intelepciunii
Capitolul V - intoarcerea meritului
1. Perfectiunea intelepciunii, o sursa de merit imens 155
2. Perfectiunea intelepciunii contrafacuta 157
3. Perfectiunea intelepciunii, mai mareata decat oricare alt dar
Capitolul VI - Dedicarea si jubilarea
1. Meritul suprem al dedicarii si jubilarii 160
2. Domeniul jubilarii 161
3. O problema metafizica 163
4. Cum pot fi evitate vederile gresite 165
5. Discutie despre merit 171
Capitolul VII - Iadul
1. Imn perfectiunii intelepciunii 175
2. Predominanta intelepciunii perfecte in raport cu alte perfectiuni 176
3. intelepciunea perfecta nu procura nimic 177
4. De ce este mareata perfectiunea intelepciunii 178
5. Cauze ale increderii in perfectiunea intelepciunii 179
6. Cauze si consecinte ale neincrederii 181
Capitolul VIII - Puritate
1. Profunzimea si puritatea intelepciunii perfecte 185
2. Atasamente 188
3. Non-atasamentul 189
4. Ca spatiul sau ca un ecou 191
5. Concluzie 193
Capitolul IX - Lauda
1. intelepciunea perfecta, perfect pura 194
2. Efectele intelepciunii perfecte 195
3. A doua invartire a rotii Dharmei 196
4. Descrieri si insusiri ale intelepciunii perfecte 197
Capitolul X - Proclamarea calitatilor tinerii de minte
1. Faptele trecute si atitudinea prezenta fata de intelepciunea perfecta 200
2. insusiri ale unui Bodhisattva care obtine intelepciunea perfecta 203
3. Cinci analogii pentru a ilustra apropierea de iluminarea deplina 204
4. De ce Bodhisattvasii sunt sprijiniti de catre Buddhasi 206
5. Atitudinea corecta fata de intelepciunea perfecta 207
6. Obstacole pentru intelepciunea perfecta 208
7. Bodhisattva sustinut de catre Buddhasi 208
8. Prezicere despre raspandirea intelepciunii perfecte 209
9. Descrierea Bodhisattvasilor care vor studia intelepciunea perfecta 210
Capitolul XI - Faptele lui Mara
1. Diverse fapte ale lui Mara 213
2. Perfectiunea intelepciunii si Sutrele Discipolilor 214
3. Diverse fapte ale lui Mara 219
4. Surse de neintelegere intre invatator si elev 221
5. Directionarea gresita 222
6. Alte neintelegeri intre invatator si elev 223
7. Mara descurajeaza de la a urma intelepciunea perfecta 224
8. Antagonism intre Buddha si Mara 226
Capitolul XII - Aratand lumea
1. intelepciunea perfecta, mama Buddhasilor 226
2. Cum cunoaste Tathāgata lumea 228
3. Cum cunoaste Tathāgata gandurile fiintelor 228
4. Semnele profunde, si cum sunt ele fixate 234
5. Lumea aratata ca fiind vida 235
Capitolul XIII - De neconceput
1. Cinci caracteristici ale intelepciunii perfecte 237
2. Renasterea spirituala rezultata din aceasta cunoastere 238
3. Nimic de apucat sau de conceput 239
4. Reactia zeilor 240
Capitolul XIV - Analogii
1. Renasteri viitoare si trecute 241
2. Faptele unui Bodhisattva care esueaza in intelepciunea perfecta 242
3. Patru analogii 243
Capitolul XV - Zeii
1. Sarcina incepatorului 246
2. Cum ajuta un Bodhisattva fiintele 247
3. Descrierea intelepciunii perfecte 249
Capitol XVI - Aseitatea (asa-cum-este)
1. Aseitatea [unui] Tathāgata 252
2. Pamantul se cutremura, si multi sunt salvati 255
3. intelepciunea perfecta si priceperea in mijloace 256
4. Iluminarea si vacuitatea 258
5. Caracteristici necesare inaintarii spre iluminare 261
Capitolul XVII - Caracteristici, indicatori si semne ale ireversibilitatii
1. Diversi indicatori ai ireversibilitatii
2. Faptele lui Mara 265
3. Alti indicatori ai ireversibilitatii 269
Capitolul XVIII - Vacuitatea
1. Stadii profunde 274
2. Cum sa urmezi intelepciunea perfecta 275
3. Merit 276
4. Nemasurabil, vacuitate si vorbarie 277
5. Fara crestere sau descrestere 279
Capitolul XIX - Zeita fluviului Gange
1. Producerea conditionata 280
2. Nicio dezvoltare 281
3. Niciun suport obiectiv si nicio existenta proprie 283
4. Cinci locuri care inspira frica 286
5. Prezicerea zeitei fluviului Gange 289
Capitolul XX - Discutie despre priceperea in mijloace
1. Vacuitatea si realitatea-limita 291
2. Trei analogii 293
3. Usile catre libertate si juraminte despre fiinte 295
4. Ireversibilitate 298
5. Experientele din vis si semnul ireversibilitatii 299
6. Ireversibilitatea si puterea magica a rostirii adevarului 301
Capitolul XXI - Faptele lui Mara
1. Mandria si puterea magica a rostirii adevarului 302
2. Mandria in legatura cu anuntarea numelui 303
Accesul clienţilor
-Noutati
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII