Platonopolis sau Împăcarea cu filozofia - Ediţia a II-a revăzută şi îmbogăţită
Preț: 28,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Cristian Bădiliţă
ISBN: 978-973-669-438-7
Editura: Curtea Veche
Anul publicării: 2007
Pagini: 328
Format: 13x20
DESCRIERE
Platonopolis sau Împăcarea cu filozofia - Ediţia a II-a revăzută şi îmbogăţită
ISBN: 978-973-669-438-7
ISBN: 978-973-7791-19-1
Platonopolis sau Împăcarea cu filozofia se doreşte o încercare de reabilitare a modelului filozofic, paideic, existenţial, ca replică/alternativă la modelul trunchiat pseudo-creştin. Personal, nu pot face partajul radical, asemenea lui Şestov, pe urmele montanistului Tertulian, între moştenirea Atenei şi moştenirea Ierusalimului. Exerciţiul filozofic, în ochii mei, dublează util şi necesar, măcar la nivelul practicii sapienţiale, experienţa credinţei. Credinţa nu se poate rupe nepedepsită de o practică tenace, constantă, aşa cum nu se poate rupe nepedepsită de un nucleu dogmatic. Creştinismul este, în fond, şi o filozofie, neepuizându-şi resursele spirituale în actul şi trăirea liturgică. Pentru a-şi păstra vie amintirea euharistiei (mneme tes eucharistias), creştinul trebuie să recurgă, în intimitatea sufletului şi a cugetului său, cu discreţia recomandată de însuşi Mântuitorul, la „exerciţiile“ moştenite din Tradiţia filozofico-spirituală.
Când Pisistrate ajunge tiran al Atenei, Solon ia îndată calea exilului. Trece prin Egipt, prin Cipru şi în cele din urmă se instalează la curtea regelui Cresus. De aici trimite următoarea „tele-gramă versificată“, plină de amărăciune, atenienilor: „Laşilor, dacă avan vă sfârtec-acum suferinţa/Vina pe zei să n-o daţi: singuri ponosul purtaţi./L-aţi ajutat pe vrăjmaş să ajungă atât de puternic,/Iată-nduraţi acum jugul robiei-n grumaz.“
ISBN: 978-973-669-438-7
ISBN: 978-973-7791-19-1
Platonopolis sau Împăcarea cu filozofia se doreşte o încercare de reabilitare a modelului filozofic, paideic, existenţial, ca replică/alternativă la modelul trunchiat pseudo-creştin. Personal, nu pot face partajul radical, asemenea lui Şestov, pe urmele montanistului Tertulian, între moştenirea Atenei şi moştenirea Ierusalimului. Exerciţiul filozofic, în ochii mei, dublează util şi necesar, măcar la nivelul practicii sapienţiale, experienţa credinţei. Credinţa nu se poate rupe nepedepsită de o practică tenace, constantă, aşa cum nu se poate rupe nepedepsită de un nucleu dogmatic. Creştinismul este, în fond, şi o filozofie, neepuizându-şi resursele spirituale în actul şi trăirea liturgică. Pentru a-şi păstra vie amintirea euharistiei (mneme tes eucharistias), creştinul trebuie să recurgă, în intimitatea sufletului şi a cugetului său, cu discreţia recomandată de însuşi Mântuitorul, la „exerciţiile“ moştenite din Tradiţia filozofico-spirituală.
Când Pisistrate ajunge tiran al Atenei, Solon ia îndată calea exilului. Trece prin Egipt, prin Cipru şi în cele din urmă se instalează la curtea regelui Cresus. De aici trimite următoarea „tele-gramă versificată“, plină de amărăciune, atenienilor: „Laşilor, dacă avan vă sfârtec-acum suferinţa/Vina pe zei să n-o daţi: singuri ponosul purtaţi./L-aţi ajutat pe vrăjmaş să ajungă atât de puternic,/Iată-nduraţi acum jugul robiei-n grumaz.“
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 57,00 leiPRP: 60,00 lei
- 33,15 leiPRP: 39,00 lei
- 25,76 leiPRP: 28,00 lei
RECENZII