Pedagogii alternative

Preț: 29,90 lei
Disponibilitate: în limita stocului
Autor: Ion Albulescu
ISBN: 978-606-587-197-7
Editura: All
Anul publicării: 2014
Pagini: 296
Format: 13 x 20
DESCRIERE
Pedagogii alternative
Pedagogii alternative oferă o prezentare clară şi cuprinzătoare a şase metode pedagogice – Pedagogia Montesorri, Pedagogia Waldorf, Pedagogia curativă, Pedagogia Freinet, Planul Jena, Programul step-by-step. Fiecare metodă pedagogică este descrisă în câte un capitol. Astfel, capitolele au o structură elegantă, care urmăreşte redarea principalelor aspecte legate de respectiva pedagogie. Cartea este deschisă de o introducere şi include, la final, concluzii, dar şi o bibliografie, utilă, fără doar şi poate, pentru oricine ar dori să aprofundeze chestiunile analizate în fiecare capitol. Conţinutul capitolelor este adaptat în funcţie de metoda pedagogică descrisă. Concepţia pedagogică, perspectiva privind dezvoltarea copilului, metoda sau metodele de predare, învăţare şi evaluare, relaţia profesorului (învăţătorului) cu elevii sau relaţia şcolii cu părinţii sunt printre elementele abordare în cadrul fiecărei pedagogii.
Cartea se ocupă doar de câteva pedagogii alternative dintr-o multitudine de sisteme educative concepute în ultimele secole. Cele şase metode pot fi încadrate în curentul pedagogic ,,educaţia nouă”, fiind elaborate în primele decenii ale secolului XX. Ele oferă soluţii şi concepţii diferite privind educaţia copilului, alternative la modelul clasic, al pedagogului ceh Jan-Amos Comenius (secolul al XVII-lea), care prevede gruparea elevilor pe clase, cu elevi de aproximativ aceeaşi vârstă, şi structurarea conţinutului pe discipline, repartizate pe ani de studiu şi cicluri. Autorul încearcă să demonstreze că aceste pedagogii alternative sunt complementare şi diversitatea metodelor poate asigura valorificarea calităţilor elevilor.
Această lucrare le este destinată studenţilor care urmează specializări din domeniul „Ştiinţele Educaţiei“, dar şi cadrelor didactice interesate de teoria şi practica alternativelor educaţionale întâlnite în ţara noastră şi, nu în ultimul rând, părinţilor interesaţi de un rol mai activ în educarea copiilor lor. Am căutat să prezentăm în paginile sale concepte de bază, principii de acţiune, strategii şi tehnici de lucru specifice, care se pot constitui în repere de gândire şi acţiune pedagogică.
Pedagogii alternative oferă o prezentare clară şi cuprinzătoare a şase metode pedagogice – Pedagogia Montesorri, Pedagogia Waldorf, Pedagogia curativă, Pedagogia Freinet, Planul Jena, Programul step-by-step. Fiecare metodă pedagogică este descrisă în câte un capitol. Astfel, capitolele au o structură elegantă, care urmăreşte redarea principalelor aspecte legate de respectiva pedagogie. Cartea este deschisă de o introducere şi include, la final, concluzii, dar şi o bibliografie, utilă, fără doar şi poate, pentru oricine ar dori să aprofundeze chestiunile analizate în fiecare capitol. Conţinutul capitolelor este adaptat în funcţie de metoda pedagogică descrisă. Concepţia pedagogică, perspectiva privind dezvoltarea copilului, metoda sau metodele de predare, învăţare şi evaluare, relaţia profesorului (învăţătorului) cu elevii sau relaţia şcolii cu părinţii sunt printre elementele abordare în cadrul fiecărei pedagogii.
Cartea se ocupă doar de câteva pedagogii alternative dintr-o multitudine de sisteme educative concepute în ultimele secole. Cele şase metode pot fi încadrate în curentul pedagogic ,,educaţia nouă”, fiind elaborate în primele decenii ale secolului XX. Ele oferă soluţii şi concepţii diferite privind educaţia copilului, alternative la modelul clasic, al pedagogului ceh Jan-Amos Comenius (secolul al XVII-lea), care prevede gruparea elevilor pe clase, cu elevi de aproximativ aceeaşi vârstă, şi structurarea conţinutului pe discipline, repartizate pe ani de studiu şi cicluri. Autorul încearcă să demonstreze că aceste pedagogii alternative sunt complementare şi diversitatea metodelor poate asigura valorificarea calităţilor elevilor.
Această lucrare le este destinată studenţilor care urmează specializări din domeniul „Ştiinţele Educaţiei“, dar şi cadrelor didactice interesate de teoria şi practica alternativelor educaţionale întâlnite în ţara noastră şi, nu în ultimul rând, părinţilor interesaţi de un rol mai activ în educarea copiilor lor. Am căutat să prezentăm în paginile sale concepte de bază, principii de acţiune, strategii şi tehnici de lucru specifice, care se pot constitui în repere de gândire şi acţiune pedagogică.
Accesul clienţilor
-Noutati
-- 74,10 leiPRP: 78,00 lei
- 44,65 leiPRP: 47,00 lei
Promoţii
-- 74,10 leiPRP: 78,00 lei
- 44,65 leiPRP: 47,00 lei
- 57,00 leiPRP: 60,00 lei
RECENZII