Noua Revista de Drepturile Omului, Nr. 2/2009

Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Corneliu Liviu Popescu
Editura: C.H. Beck
Anul publicării: 2009
Pagini: 152
DESCRIERE
Noua Revista de Drepturile Omului, Nr. 2/2009
Noua Revistă Română de Drepturile Omului propune de această dată un număr tematic dedicat reformei constituţionale. Era inerent ca o revistă profesională din domeniul problematicii drepturilor omului să acorde atenţie propunerii oficiale de intervenţie asupra Legii fundamentale. Cât de motivată este preocuparea faţă de demersul iniţiat de Preşedintele României apare vizibil în studiul semnat de Corneliu-Liviu Popescu.
În timp ce primul studiu excelează prin interesul faţă de detalii, al doilea, semnat de Dan Claudiu Dănişor, aspiră la cuprindere. Nu la „cuprinderea” Raportului – căci a-l comenta, scrie autorul, însemnă a-i conferi o importanţă mai mare decât are în realitate –ci a atitudinii care stă la baza lui.
Bakk Miklós preia din cele 11 puncte majore care, în viziunea Comisiei prezidenţiale, ar explica blocajele instituţionale şi punctele sensibile ale sistemului politic din România, punctul 9, care se referă la organizarea administrativă.
Pentru Valentin Constantin este frapant ca mai multe organe de stat care posedă competenţe în protejarea drepturilor fundamentale: Tribunalul Iaşi, Secţia civilă, litigii de muncă, Avocatul Poporului şi Ministerul Public, Senatul şi Camera Deputaţilor să arate o lipsă de aderenţă manifestă la drepturi, cum s-a întâmplat în speţa constituţională care i-a trezit interesul.
Între cele trei hotărâri ale Colegiului Director al CNCD publicate în revistă, am sublinia-o pe cea din 13 noiembrie 2008 privind tratamentul discriminatoriu prin lezarea dreptului la demnitate personală în cazul unui bolnav HIV.
Noua Revistă Română de Drepturile Omului propune de această dată un număr tematic dedicat reformei constituţionale. Era inerent ca o revistă profesională din domeniul problematicii drepturilor omului să acorde atenţie propunerii oficiale de intervenţie asupra Legii fundamentale. Cât de motivată este preocuparea faţă de demersul iniţiat de Preşedintele României apare vizibil în studiul semnat de Corneliu-Liviu Popescu.
În timp ce primul studiu excelează prin interesul faţă de detalii, al doilea, semnat de Dan Claudiu Dănişor, aspiră la cuprindere. Nu la „cuprinderea” Raportului – căci a-l comenta, scrie autorul, însemnă a-i conferi o importanţă mai mare decât are în realitate –ci a atitudinii care stă la baza lui.
Bakk Miklós preia din cele 11 puncte majore care, în viziunea Comisiei prezidenţiale, ar explica blocajele instituţionale şi punctele sensibile ale sistemului politic din România, punctul 9, care se referă la organizarea administrativă.
Pentru Valentin Constantin este frapant ca mai multe organe de stat care posedă competenţe în protejarea drepturilor fundamentale: Tribunalul Iaşi, Secţia civilă, litigii de muncă, Avocatul Poporului şi Ministerul Public, Senatul şi Camera Deputaţilor să arate o lipsă de aderenţă manifestă la drepturi, cum s-a întâmplat în speţa constituţională care i-a trezit interesul.
Între cele trei hotărâri ale Colegiului Director al CNCD publicate în revistă, am sublinia-o pe cea din 13 noiembrie 2008 privind tratamentul discriminatoriu prin lezarea dreptului la demnitate personală în cazul unui bolnav HIV.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII