Noua Revista de Drepturile Omului, Nr. 1/2009

Preț: 30,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Corneliu Liviu Popescu
Editura: C.H. Beck
Anul publicării: 2009
Pagini: 168
DESCRIERE
Noua Revista de Drepturile Omului, Nr. 1/2009
În mai multe apariţii ale Noii Reviste de Drepturile Omului (NRDO), Corneliu-Liviu Popescu a făcut aprecieri critice la adresa unor decizii şi practici provenind de la instituţiile cheie din sistemul statal românesc. În acest număr, profesorul Popescu propune „sinteza”: „Subminarea instituţională a statului de drept”. Concluziile nu au nevoie de comentarii: „Din cele arătate rezultă că, în prezent, România traversează o criză gravă privind stabilitatea şi constituţionalitatea instituţiilor sale, ceea ce subminează statul de drept şi democratic. (…) Din păcate, germenii unui regim autoritar sunt sădiţi cu inconştienţă de chiar cei care au rolul de a apăra democraţia, statul de drept şi drepturile omului”.
Se poate observa uşor cum, odată cu trecerea timpului, hotărârile Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării sunt din ce în ce mai elaborate şi, în consecinţă, mai lungi. Mai mulţi membri ai Colegiului Director al CNCD şi-au circumscris domenii de interes din doctrina discriminării, ceea ce se vede şi din contribuţiile la NRDO – în acest număr, Asztalos Csaba Ferenc şi Dezideriu Gergely. Consiliul îşi dezvoltă jurisprudenţa, fapt uşor de recunoscut şi din piesele cu relevanţă mai largă reproduse, de trei ani, în revistă.
Cauza publicată în acest număr al NRDO, privind legalitatea deciziei de încetare a unor raporturi de muncă şi susţinerile contradictorii cu privire la condiţiile şi justificarea încetării contractului de muncă, a impus Colegiului Director un efort mai mult detectivist. Petiţia în cauză priveşte constatarea existenţei unei situaţii discriminatorii create prin dispoziţiile regulamentului de organizare şi desfăşurare a examenului de notar public pentru notari stagiari şi a concursului pentru ocuparea locurilor vacante de notar public. Mai precis: aceste dispoziţii impun, pentru exercitarea profesiei de notar public în România, deţinerea în exclusivitate a cetăţeniei române.
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării a admis, în finalul analizei sale – cu o opinie disidentă – excepţia necompetenţei materiale invocate în cauza dedusă soluţionării. Consiliul a fost obligat să se raporteze la opinia Curţii Constituţionale care a „recunoscut” CNCD-ului numai competenţa de a preveni şi sancţiona comportamentele considerate discriminatorii în viziunea legiuitorului.
În mai multe apariţii ale Noii Reviste de Drepturile Omului (NRDO), Corneliu-Liviu Popescu a făcut aprecieri critice la adresa unor decizii şi practici provenind de la instituţiile cheie din sistemul statal românesc. În acest număr, profesorul Popescu propune „sinteza”: „Subminarea instituţională a statului de drept”. Concluziile nu au nevoie de comentarii: „Din cele arătate rezultă că, în prezent, România traversează o criză gravă privind stabilitatea şi constituţionalitatea instituţiilor sale, ceea ce subminează statul de drept şi democratic. (…) Din păcate, germenii unui regim autoritar sunt sădiţi cu inconştienţă de chiar cei care au rolul de a apăra democraţia, statul de drept şi drepturile omului”.
Se poate observa uşor cum, odată cu trecerea timpului, hotărârile Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării sunt din ce în ce mai elaborate şi, în consecinţă, mai lungi. Mai mulţi membri ai Colegiului Director al CNCD şi-au circumscris domenii de interes din doctrina discriminării, ceea ce se vede şi din contribuţiile la NRDO – în acest număr, Asztalos Csaba Ferenc şi Dezideriu Gergely. Consiliul îşi dezvoltă jurisprudenţa, fapt uşor de recunoscut şi din piesele cu relevanţă mai largă reproduse, de trei ani, în revistă.
Cauza publicată în acest număr al NRDO, privind legalitatea deciziei de încetare a unor raporturi de muncă şi susţinerile contradictorii cu privire la condiţiile şi justificarea încetării contractului de muncă, a impus Colegiului Director un efort mai mult detectivist. Petiţia în cauză priveşte constatarea existenţei unei situaţii discriminatorii create prin dispoziţiile regulamentului de organizare şi desfăşurare a examenului de notar public pentru notari stagiari şi a concursului pentru ocuparea locurilor vacante de notar public. Mai precis: aceste dispoziţii impun, pentru exercitarea profesiei de notar public în România, deţinerea în exclusivitate a cetăţeniei române.
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării a admis, în finalul analizei sale – cu o opinie disidentă – excepţia necompetenţei materiale invocate în cauza dedusă soluţionării. Consiliul a fost obligat să se raporteze la opinia Curţii Constituţionale care a „recunoscut” CNCD-ului numai competenţa de a preveni şi sancţiona comportamentele considerate discriminatorii în viziunea legiuitorului.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII