Modalitati de initiere a elevilor in analiza textului literar la clasele II-IV
Preț: 15,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Mihaela Cercelariu
ISBN: 978-606-583-110-0
Editura: Rovimed
Anul publicării: 2011
Pagini: 64
Format: 16,5x23,5 cm
DESCRIERE
Modalitati de initiere a elevilor in analiza textului literar la clasele II-IV
Limba romana constituind un obiect de studiu central in procesul de
invatamant, are o importanta deosebita in formarea tineretului scolar. Fara insusirea corespunzatoare a limbii romane nu poate fi conceputa evolutia intelectuala a elevilor, pregatirea lor corespunzatoare la celelalte obiecte, pregatirea lor pentru viata, pentru activitatea sociala viitoare.
Fiecare om isi insuseste treptat din cea mai frageda copilarie limba
poporului in care traieste, numai pe baza limbajului gandurile omului pot sa apara si sa existe. Limbajul indeplineste o functie deosebit de insemnata in procesul de cunoastere a realitatii el da posibilitatea omului sa efectueze o reflectare generalizata si mijlocita a realitatii, sa treaca de la senzatii si perceptii la gandirea logica, abstracta care opereaza cu notiuni, judecati, rationamente. Cand vine pe lume, copilul are in mod potential capacitatea de a-si dezvolta limbajul, dar cu o conditie absolut necesara a dezvoltarii limbajului, a transformarii capacitatii potentiale in capacitatea reala este comunicarea copilului cu adultii.
Intreaga activitate desfasurata in scoala are o influenta considerabila
in dezvoltarea si imbogatirea limbajului copilului. Pe parcursul celor patru ani ai varstei prescolare mici sub influenta cerintelor activitatilor din scoala apar si se dezvolta noi functii ale limbajului care devine inchegat.
In prezenta lucrare m-am oprit asupra catorva modalitati de citire a
unor texte literare cu caracter epic cat si analiza acestora. Dupa cum se stie elevul este centrul actiunii ce se desfasoara la catedra, el nu este numai o fiinta in dezvoltare, in care are nevoie de o programa si un calauzitor spre a se forma, ci el constituie in primul rand un univers aparte care difera de la un individ la altul. De aceea cunoasterea elevului este una dintre cele mai dificile incercarii in scoala, fara aceasta munca invatatorului devine foarte grea si cu rezultate slabe.
Prin studierea limbii romane in ciclul primar se urmareste cultivarea
limbajului oral si scris al elevilor cat si cunoasterea si folosirea corecta a
limbii materne, acumularea unor informatii din diferite domenii ale
cunoasterii, cultivarea in randul elevilor, a constiintei moral-cetatenesti.
Invatarea cititului reprezinta unul dintre cele mai de seama instrumente ale activitatii intelectuale.
Limba romana constituind un obiect de studiu central in procesul de
invatamant, are o importanta deosebita in formarea tineretului scolar. Fara insusirea corespunzatoare a limbii romane nu poate fi conceputa evolutia intelectuala a elevilor, pregatirea lor corespunzatoare la celelalte obiecte, pregatirea lor pentru viata, pentru activitatea sociala viitoare.
Fiecare om isi insuseste treptat din cea mai frageda copilarie limba
poporului in care traieste, numai pe baza limbajului gandurile omului pot sa apara si sa existe. Limbajul indeplineste o functie deosebit de insemnata in procesul de cunoastere a realitatii el da posibilitatea omului sa efectueze o reflectare generalizata si mijlocita a realitatii, sa treaca de la senzatii si perceptii la gandirea logica, abstracta care opereaza cu notiuni, judecati, rationamente. Cand vine pe lume, copilul are in mod potential capacitatea de a-si dezvolta limbajul, dar cu o conditie absolut necesara a dezvoltarii limbajului, a transformarii capacitatii potentiale in capacitatea reala este comunicarea copilului cu adultii.
Intreaga activitate desfasurata in scoala are o influenta considerabila
in dezvoltarea si imbogatirea limbajului copilului. Pe parcursul celor patru ani ai varstei prescolare mici sub influenta cerintelor activitatilor din scoala apar si se dezvolta noi functii ale limbajului care devine inchegat.
In prezenta lucrare m-am oprit asupra catorva modalitati de citire a
unor texte literare cu caracter epic cat si analiza acestora. Dupa cum se stie elevul este centrul actiunii ce se desfasoara la catedra, el nu este numai o fiinta in dezvoltare, in care are nevoie de o programa si un calauzitor spre a se forma, ci el constituie in primul rand un univers aparte care difera de la un individ la altul. De aceea cunoasterea elevului este una dintre cele mai dificile incercarii in scoala, fara aceasta munca invatatorului devine foarte grea si cu rezultate slabe.
Prin studierea limbii romane in ciclul primar se urmareste cultivarea
limbajului oral si scris al elevilor cat si cunoasterea si folosirea corecta a
limbii materne, acumularea unor informatii din diferite domenii ale
cunoasterii, cultivarea in randul elevilor, a constiintei moral-cetatenesti.
Invatarea cititului reprezinta unul dintre cele mai de seama instrumente ale activitatii intelectuale.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
- 27,55 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII