Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a XII-a
Preț: 17,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Victor Lisman
ISBN: 978-973-684-675-5
Editura: All
Anul publicării: 2007
Pagini: 248
Format: 20X25
DESCRIERE
Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a XII-a
CUVÂNT ÎNAINTE
Manualul de faţă este destinat tuturor profilurilor, atât celor cu trei ore pe săptămână, cât şi curriculumurilor diferenţiate A şi B. Apartenenţa unor conţinuturi la curriculumurile diferenţiate este marcată la începutul fiecărei unităţi de învăţare.
Manualul a fost gândit în perspectiva utilizării în clasă şi pentru munca independentă a elevului. în elaborarea lui, am pornit de la ideea că, indiferent de opţiunile didactice ale profesorului (moderne sau mai puţin moderne), un manual trebuie să-i fie de ajutor în primul rând elevului.
Din punctul de vedere al informaţiei, prezentul manual se caracterizează printr-o judicioasă distribuire a conţinuturilor, în aşa fel încât să se evite supraîncărcarea. Pentru manualul de clasa a XII-a, acest lucru este cu atât mai important, cu cât programa prevede studierea, în acelaşi an, a poeziei din două epoci literare (interbelică şi postbelică), ceea ce înseamnă un bogat material. Selecţia textelor a urmărit atât criteriul reprezentati-vităţii, cât şi cel al atractivităţii.
Din celălalt punct de vedere, formativ, preocuparea principală a fost de a-i sugera elevului modele de abordare a textului, de a-i arăta ce şi cum să înveţe. Manualul îi oferă astfel elevului posibilitatea de a se perfecţiona în producerea şi receptarea diferitelor tipuri de mesaje, în varianta scrisă sau orală a limbii. De asemenea, am urmărit să-i înlesnim elevului pătrunderea în domeniul literaturii, pentru a se simţi aici „în largul său", adică să fie un cititor avizat, care să poată emite aprecieri şi judecăţi de bun simţ, să continue să fie aproape de cărţi, să citească şi atunci când, pentru el, absolvent fiind, limba şi literatura română nu va mai fi o rubrică (prima) în catalog.
Conform programei, în domeniul literatură, manualul conţine trei tipuri principale de lecţii: abordări ale unor texte de bază, studii de caz şi o dezbatere.
Studiul textului de bază se desfăşoară în trei secţiuni: Elemente de context istoric, cultural şi literar, Lectura - înţelegere a textului şi Textul în perspectivă lingvistică şi comu-nicaţională. Se impune precizarea că prima secţiune a fost gândită ca o familiarizare a elevului cu autorul şi / sau epoca în care a creat, etapă cu un caracter expozitiv. Am respectat, astfel, principiul că manualul este principalul mijloc de informare al elevului. Există şi situaţii în care această secţiune capătă caracter interactiv.
Studiile de caz au structura: bibliografie, o selecţie de texte şi coordonatele studiului de caz.
Coordonatele sugerează modul în care poate fi abordată tema studiului, punând în evidenţă ideile necesare în formularea concluziilor. Dezbaterea este structurată în mod asemănător.
în domeniul limbă şi comunicare, am urmărit evidenţierea acelor aspecte pe care, după cum reiese din programă, elevul trebuie să le aibă în vedere în producerea şi receptarea mesajelor. Ţinând seama de faptul că această carte este un manual pentru un an de sfârşit de ciclu şcolar, am redefinit o serie de concepte operaţionale, care au figurat şi în anii trecuţi: documentarea, eseul structurat, paralela, dezbaterea, regulile unui dialog, punctuaţia, figurile de stil şi procedeele de expresivitate etc. Am avut mereu în atenţie norma literară, manualul cuprinzând numeroase teme şi exerciţii privind acest aspect.
Studiul limbii şi literaturii române poate deveni, pentru cei care au ales acest manual, o îndeletnicire utilă şi plăcută, un exerciţiu al minţii şi al sufletului, a cărui finalitate este să te simţi acasă în universul literaturii.
CUVÂNT ÎNAINTE
Manualul de faţă este destinat tuturor profilurilor, atât celor cu trei ore pe săptămână, cât şi curriculumurilor diferenţiate A şi B. Apartenenţa unor conţinuturi la curriculumurile diferenţiate este marcată la începutul fiecărei unităţi de învăţare.
Manualul a fost gândit în perspectiva utilizării în clasă şi pentru munca independentă a elevului. în elaborarea lui, am pornit de la ideea că, indiferent de opţiunile didactice ale profesorului (moderne sau mai puţin moderne), un manual trebuie să-i fie de ajutor în primul rând elevului.
Din punctul de vedere al informaţiei, prezentul manual se caracterizează printr-o judicioasă distribuire a conţinuturilor, în aşa fel încât să se evite supraîncărcarea. Pentru manualul de clasa a XII-a, acest lucru este cu atât mai important, cu cât programa prevede studierea, în acelaşi an, a poeziei din două epoci literare (interbelică şi postbelică), ceea ce înseamnă un bogat material. Selecţia textelor a urmărit atât criteriul reprezentati-vităţii, cât şi cel al atractivităţii.
Din celălalt punct de vedere, formativ, preocuparea principală a fost de a-i sugera elevului modele de abordare a textului, de a-i arăta ce şi cum să înveţe. Manualul îi oferă astfel elevului posibilitatea de a se perfecţiona în producerea şi receptarea diferitelor tipuri de mesaje, în varianta scrisă sau orală a limbii. De asemenea, am urmărit să-i înlesnim elevului pătrunderea în domeniul literaturii, pentru a se simţi aici „în largul său", adică să fie un cititor avizat, care să poată emite aprecieri şi judecăţi de bun simţ, să continue să fie aproape de cărţi, să citească şi atunci când, pentru el, absolvent fiind, limba şi literatura română nu va mai fi o rubrică (prima) în catalog.
Conform programei, în domeniul literatură, manualul conţine trei tipuri principale de lecţii: abordări ale unor texte de bază, studii de caz şi o dezbatere.
Studiul textului de bază se desfăşoară în trei secţiuni: Elemente de context istoric, cultural şi literar, Lectura - înţelegere a textului şi Textul în perspectivă lingvistică şi comu-nicaţională. Se impune precizarea că prima secţiune a fost gândită ca o familiarizare a elevului cu autorul şi / sau epoca în care a creat, etapă cu un caracter expozitiv. Am respectat, astfel, principiul că manualul este principalul mijloc de informare al elevului. Există şi situaţii în care această secţiune capătă caracter interactiv.
Studiile de caz au structura: bibliografie, o selecţie de texte şi coordonatele studiului de caz.
Coordonatele sugerează modul în care poate fi abordată tema studiului, punând în evidenţă ideile necesare în formularea concluziilor. Dezbaterea este structurată în mod asemănător.
în domeniul limbă şi comunicare, am urmărit evidenţierea acelor aspecte pe care, după cum reiese din programă, elevul trebuie să le aibă în vedere în producerea şi receptarea mesajelor. Ţinând seama de faptul că această carte este un manual pentru un an de sfârşit de ciclu şcolar, am redefinit o serie de concepte operaţionale, care au figurat şi în anii trecuţi: documentarea, eseul structurat, paralela, dezbaterea, regulile unui dialog, punctuaţia, figurile de stil şi procedeele de expresivitate etc. Am avut mereu în atenţie norma literară, manualul cuprinzând numeroase teme şi exerciţii privind acest aspect.
Studiul limbii şi literaturii române poate deveni, pentru cei care au ales acest manual, o îndeletnicire utilă şi plăcută, un exerciţiu al minţii şi al sufletului, a cărui finalitate este să te simţi acasă în universul literaturii.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
- 27,55 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII