Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a VIII-a. Vasilescu
Preț: 18,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Andra Vasilescu
Editura: All
Anul publicării: 2000
Pagini: 184
Format: 20X25
DESCRIERE
ROMANA -Manual pentru clasa a VIII-a -Vasilescu
Manualul este conceput unitar si coerent in jurul unei idei centrale, formulate in subtitlul sau: Textul. Lectura si interpretare. In felul acesta, autoarea raspunde obiectivelor-cadru din Curriculum, conform carora scopul orelor de limba romana este de a forma cititori activi si competenti, ai unor texte de diverse tipuri. In consecinta, materialul este structurat in patru module: A. Tipuri de texte (modulul-pilot, care prezinta diverse tipuri de texte, variate sub aspectul continutului si al expresiei lingvistice); B. Textul liric (in care se prezinta specificul textului liric pornind de la interpretarea a trei poezii); C. Textul epic (in care se prezinta specificul textului epic pornind de la interpretarea a cinci texte epice, apartinand unor specii diferite ale genului epic; D. Textul dramatic (in care se prezinta specificul textului dramatic pornind de la interpretara a doua comedii � singura specie a genului dramatic propusa in Programa). Fiecare unitate este structurata recurent, in doua parti: prima corespunde planului continutului (subtitlul partii este Textul, o lume posibila � echivalenta, in linii generale, cu sectiunea de literatura); a doua corespunde planului expresiei, urmarit la nivel gramatical, lexico-semantic, fonetic si grafic (subtitlul partii este Textul, o structura lingvistica � echivalenta, in linii generale, cu sectiunea de gramatica). Global, structura fiecarei unitati o respecta pe aceea a unei probe de la examenul de capacitate: un text (in manual, textul literar de baza) analizat sub aspectul continutului prin raportare la diferite concepte de teorie literara (de pilda, romanul, caracterizarea personajului, figurile de stil etc.) si sub aspectul formei, prin raportare la diverse concepte lingvistice (propozitie subiectiva, sinonime, diftongi etc.). Astfel, textul de baza este analizat pe rand din diverse perspective. Exista mai multe avantaje ale acestui demers integrator: elevii sunt obisnuiti cu structura probelor de examen, recapituleaza in permanenta diverse cunostinte dobandite in gimnaziu, evitandu-se supraincarcarea manualului, in conditiile unei Programe foarte incarcate. Informatiile oferite, impreuna cu exercitiile propuse vor contribui la depasirea unui sistem de invatare bazat pe memorare, in favoarea unui invatamant formativ, interactiv, orientat pragmatic, care nu incorseteaza gandirea in sablon, ci stimuleaza originalitatea, creativitatea, initiativa, personalitatea, capacitatea de adaptare la diverse situatii.
Manualul este conceput unitar si coerent in jurul unei idei centrale, formulate in subtitlul sau: Textul. Lectura si interpretare. In felul acesta, autoarea raspunde obiectivelor-cadru din Curriculum, conform carora scopul orelor de limba romana este de a forma cititori activi si competenti, ai unor texte de diverse tipuri. In consecinta, materialul este structurat in patru module: A. Tipuri de texte (modulul-pilot, care prezinta diverse tipuri de texte, variate sub aspectul continutului si al expresiei lingvistice); B. Textul liric (in care se prezinta specificul textului liric pornind de la interpretarea a trei poezii); C. Textul epic (in care se prezinta specificul textului epic pornind de la interpretarea a cinci texte epice, apartinand unor specii diferite ale genului epic; D. Textul dramatic (in care se prezinta specificul textului dramatic pornind de la interpretara a doua comedii � singura specie a genului dramatic propusa in Programa). Fiecare unitate este structurata recurent, in doua parti: prima corespunde planului continutului (subtitlul partii este Textul, o lume posibila � echivalenta, in linii generale, cu sectiunea de literatura); a doua corespunde planului expresiei, urmarit la nivel gramatical, lexico-semantic, fonetic si grafic (subtitlul partii este Textul, o structura lingvistica � echivalenta, in linii generale, cu sectiunea de gramatica). Global, structura fiecarei unitati o respecta pe aceea a unei probe de la examenul de capacitate: un text (in manual, textul literar de baza) analizat sub aspectul continutului prin raportare la diferite concepte de teorie literara (de pilda, romanul, caracterizarea personajului, figurile de stil etc.) si sub aspectul formei, prin raportare la diverse concepte lingvistice (propozitie subiectiva, sinonime, diftongi etc.). Astfel, textul de baza este analizat pe rand din diverse perspective. Exista mai multe avantaje ale acestui demers integrator: elevii sunt obisnuiti cu structura probelor de examen, recapituleaza in permanenta diverse cunostinte dobandite in gimnaziu, evitandu-se supraincarcarea manualului, in conditiile unei Programe foarte incarcate. Informatiile oferite, impreuna cu exercitiile propuse vor contribui la depasirea unui sistem de invatare bazat pe memorare, in favoarea unui invatamant formativ, interactiv, orientat pragmatic, care nu incorseteaza gandirea in sablon, ci stimuleaza originalitatea, creativitatea, initiativa, personalitatea, capacitatea de adaptare la diverse situatii.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 57,00 leiPRP: 60,00 lei
- 33,15 leiPRP: 39,00 lei
- 25,76 leiPRP: 28,00 lei
RECENZII