IMAGINI ALE IDENTITATII NATIONALE. ROMANIA LA EXPOZITIILE UNIVERSALE SI INTERNATIONALE DE LA PARIS (1867-1937)

Preț: 24,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Laurentiu VLAD
ISBN: 978-973-611-502-8
Editura: Institutul European
Anul publicării: 2007
Pagini: 340
Format: 54x84
DESCRIERE
IMAGINI ALE IDENTITATII NATIONALE. ROMANIA LA EXPOZITIILE UNIVERSALE SI INTERNATIONALE DE LA PARIS (1867-1937)
◊ O istorie a expozitiilor universale si internationale, 1851-2005;
◊ A doua expozitie universala a Imperiului;
◊ Misiunea lui Alexandru Odobescu;
◊ A doua expozitie universala a Republicii;
◊ Cea mai occidentala tara din Balcani;
◊ "Orientul Europei";
◊ Cateva date statistice: Romania la cumpana veacului;
◊ "Avantgarda civilizatiunii occidentale";
◊ "Gratie orientala" si prestigiu european
Pornind de la premisele ca o expozitie universala pune in valoare anumite strategii identitare, ca scena unde se infrunta diferite imagini de propaganda a fost aceeasi (Parisul celui de-al II-lea Imperiu sau al celei de-a III-a Republici), iar relatiile dintre Romania si Franta nu au avut catusi de putin un caracter accidental in secolele XIX-XX, avem in mod cert posibilitatea de a contura o serie istorica de o oarecare coerenta. Constatarea facuta ne-a determinat sa intreprindem un studiu de caz in care sa urmarim dialogul dintre imaginile identitatii romanesti (concepute in epoci diferite, cu intentii specifice) si modul cum au fost ele percepute in spatiul cultural francez, care, in prima parte a veacului al XIX-lea, se dovedise destul de sensibil la problemele din Principate, asadar era familiarizat deja cu anumite stereotipuri ori clisee.
◊ O istorie a expozitiilor universale si internationale, 1851-2005;
◊ A doua expozitie universala a Imperiului;
◊ Misiunea lui Alexandru Odobescu;
◊ A doua expozitie universala a Republicii;
◊ Cea mai occidentala tara din Balcani;
◊ "Orientul Europei";
◊ Cateva date statistice: Romania la cumpana veacului;
◊ "Avantgarda civilizatiunii occidentale";
◊ "Gratie orientala" si prestigiu european
Pornind de la premisele ca o expozitie universala pune in valoare anumite strategii identitare, ca scena unde se infrunta diferite imagini de propaganda a fost aceeasi (Parisul celui de-al II-lea Imperiu sau al celei de-a III-a Republici), iar relatiile dintre Romania si Franta nu au avut catusi de putin un caracter accidental in secolele XIX-XX, avem in mod cert posibilitatea de a contura o serie istorica de o oarecare coerenta. Constatarea facuta ne-a determinat sa intreprindem un studiu de caz in care sa urmarim dialogul dintre imaginile identitatii romanesti (concepute in epoci diferite, cu intentii specifice) si modul cum au fost ele percepute in spatiul cultural francez, care, in prima parte a veacului al XIX-lea, se dovedise destul de sensibil la problemele din Principate, asadar era familiarizat deja cu anumite stereotipuri ori clisee.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII