FEMEIA OMORITA CU BLINDETEA

Preț: 20,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Thomas HEYWOOD
ISBN: 973-611-298-5
Editura: Institutul European
Anul publicării: 2004
Pagini: 184
Format: 54x84
DESCRIERE
FEMEIA OMORITA CU BLINDETEA
este eticheta si in acelasi timp pe care i o facea, in 1808, eseistul Charles Lamb (1775 1834), care tocmai il descoperise pe dramaturgul iacobit dupa experienta pro-funda de repovestire in proza a pieselor lui Shakespeare in Povesti din Shakespeare (Tales from Shakespeare 1807). In cele ce urmeaza, fara a incerca sa discreditam o astfel de eticheta, vom demonstra ca drama lui Heywood inseamna mai mult decit credea Lamb. Considerat dupa moartea sa un dramaturg minor, Thomas Heywood a fost vazut, in secolul al XIX lea si al XX lea, ca cel mai bun autor de drame romantice de aventura (cu Frumoasa de la Soare Apune), ca auto-rul celei mai bune drame domestice (Femeia omorita cu blindetea), ca precursor al romanului semtimental si al dramei burgheze a secolului al XVIII lea, ca aparator al scenei engleze in fata atacurilor puritane, si ca cel mai longeviv si prolific dramaturg englez, prolificitate comparata cu cea a dramaturgilor spanioli. Mai mult, acum, la peste trei sute saizeci de ani de la moarte, il putem considera si ca precursor al atit de controversatei telenovele. Faptul ca a fost neglijat pe nedrept este un adevar. Singura consolare ca scena s a lipsit de el atita vreme vine din faptul ca acelasi lucru s a intimplat si cu ceilalti dramaturgi elizabetani si iacobiti care au ramas, veacuri de a rindul, in umbra lui William Shakespeare si Ben Jonson. Thomas Heywood (n. 1574 75) se naste cu un an sau doi inaintea inaugurarii primului teatru din Anglia, la Shoreditch, dupa ce Burbage primise licenta in 1574, si moare cu un mai inaintea inchiderii teatrelor (1642). O data cu interzicerea spectacolelor publice de catre puritani (pina in 1660), activitatea teatrala s a desfasurat sporadic, sub forma de masti sau spectacole private, consecintele negative manifestindu se si asupra nevoii de noi piese pentru scena sau de carte care sa publice dramele timpului (in 1642 mai sint publicate doua piese, ca mai apoi, in 1643, 1645 genul sa nu mai fie deloc reprezentat in cataloagele timpului). Am evocat aceste date de inceput si sfirsit pentru a atrage atentia asupra faptului ca activitatea dramaturgului acopera o perioada de peste patruzeci de ani, care coincide cu anii de glorie ai teatrului Renasterii si, de ce nu, ai teatrului englez.
este eticheta si in acelasi timp pe care i o facea, in 1808, eseistul Charles Lamb (1775 1834), care tocmai il descoperise pe dramaturgul iacobit dupa experienta pro-funda de repovestire in proza a pieselor lui Shakespeare in Povesti din Shakespeare (Tales from Shakespeare 1807). In cele ce urmeaza, fara a incerca sa discreditam o astfel de eticheta, vom demonstra ca drama lui Heywood inseamna mai mult decit credea Lamb. Considerat dupa moartea sa un dramaturg minor, Thomas Heywood a fost vazut, in secolul al XIX lea si al XX lea, ca cel mai bun autor de drame romantice de aventura (cu Frumoasa de la Soare Apune), ca auto-rul celei mai bune drame domestice (Femeia omorita cu blindetea), ca precursor al romanului semtimental si al dramei burgheze a secolului al XVIII lea, ca aparator al scenei engleze in fata atacurilor puritane, si ca cel mai longeviv si prolific dramaturg englez, prolificitate comparata cu cea a dramaturgilor spanioli. Mai mult, acum, la peste trei sute saizeci de ani de la moarte, il putem considera si ca precursor al atit de controversatei telenovele. Faptul ca a fost neglijat pe nedrept este un adevar. Singura consolare ca scena s a lipsit de el atita vreme vine din faptul ca acelasi lucru s a intimplat si cu ceilalti dramaturgi elizabetani si iacobiti care au ramas, veacuri de a rindul, in umbra lui William Shakespeare si Ben Jonson. Thomas Heywood (n. 1574 75) se naste cu un an sau doi inaintea inaugurarii primului teatru din Anglia, la Shoreditch, dupa ce Burbage primise licenta in 1574, si moare cu un mai inaintea inchiderii teatrelor (1642). O data cu interzicerea spectacolelor publice de catre puritani (pina in 1660), activitatea teatrala s a desfasurat sporadic, sub forma de masti sau spectacole private, consecintele negative manifestindu se si asupra nevoii de noi piese pentru scena sau de carte care sa publice dramele timpului (in 1642 mai sint publicate doua piese, ca mai apoi, in 1643, 1645 genul sa nu mai fie deloc reprezentat in cataloagele timpului). Am evocat aceste date de inceput si sfirsit pentru a atrage atentia asupra faptului ca activitatea dramaturgului acopera o perioada de peste patruzeci de ani, care coincide cu anii de glorie ai teatrului Renasterii si, de ce nu, ai teatrului englez.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII