FEMEIA OMORITA CU BLINDETEA

Preț: 20,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 973-611-298-5
Anul publicării: 2004
Pagini: 184
Format: 54x84

DESCRIERE

FEMEIA OMORITA CU BLINDETEA

este eticheta si in acelasi timp pe care i o facea, in 1808, eseistul Charles Lamb (1775 1834), care tocmai il descoperise pe dramaturgul iacobit dupa experienta pro-funda de repovestire in proza a pieselor lui Shakespeare in Povesti din Shakespeare (Tales from Shakespeare – 1807). In cele ce urmeaza, fara a incerca sa discreditam o astfel de eticheta, vom demonstra ca drama lui Heywood inseamna mai mult decit credea Lamb. Considerat dupa moartea sa un dramaturg minor, Thomas Heywood a fost vazut, in secolul al XIX lea si al XX lea, ca cel mai bun autor de drame romantice de aventura (cu Frumoasa de la Soare Apune), ca auto-rul celei mai bune drame domestice (Femeia omorita cu blindetea), ca precursor al romanului semtimental si al dramei burgheze a secolului al XVIII lea, ca aparator al scenei engleze in fata atacurilor puritane, si ca cel mai longeviv si prolific dramaturg englez, prolificitate comparata cu cea a dramaturgilor spanioli. Mai mult, acum, la peste trei sute saizeci de ani de la moarte, il putem considera si ca precursor al atit de controversatei telenovele. Faptul ca a fost neglijat pe nedrept este un adevar. Singura consolare ca scena s a lipsit de el atita vreme vine din faptul ca acelasi lucru s a intimplat si cu ceilalti dramaturgi elizabetani si iacobiti care au ramas, veacuri de a rindul, in umbra lui William Shakespeare si Ben Jonson. Thomas Heywood (n. 1574 75) se naste cu un an sau doi inaintea inaugurarii primului teatru din Anglia, la Shoreditch, dupa ce Burbage primise licenta in 1574, si moare cu un mai inaintea inchiderii teatrelor (1642). O data cu interzicerea spectacolelor publice de catre puritani (pina in 1660), activitatea teatrala s a desfasurat sporadic, sub forma de masti sau spectacole private, consecintele negative manifestindu se si asupra nevoii de noi piese pentru scena sau de carte care sa publice dramele timpului (in 1642 mai sint publicate doua piese, ca mai apoi, in 1643, 1645 genul sa nu mai fie deloc reprezentat in cataloagele timpului). Am evocat aceste date de inceput si sfirsit pentru a atrage atentia asupra faptului ca activitatea dramaturgului acopera o perioada de peste patruzeci de ani, care coincide cu anii de glorie ai teatrului Renasterii si, de ce nu, ai teatrului englez.

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0314 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

X

Confidențialitatea dvs.

Procesăm datele dvs. cu scopul de a vă oferi posibilitatea să comandați produsele noastre online, precum și pentru a vă oferi conținut care să fie adaptat la interesele și nevoile dvs. Analizăm aceste date pentru a obține informații cu privire la comportamentul și interesele vizitatorilor noștri. Împărtășim aceste informații partenerilor noștri pe baza consimțământului și/sau a interesului legitim. Mai jos vă puteți exercita, la nivel de partener, dreptul de a consimți sau de vă opune unui interes legimit pe baza unui scop specific.

Module cookie strict necesare

Aceste fișiere sunt strict necesare pentru buna funcționare a magazinului online (pentru plasarea comenzilor online, autenficare în cont, salvarea/procesarea opțiunilor dvs cu privire la modulele de tip cookie, etc.). Acestea nu necesită acordul dvs. pentru plasare/accesare și nu pot fi dezactivate (decât dacă nu țineți meapărat să intrați în setările browser-ului dvs și să le dezactivați de acolo, având ca rezultat negativ întreruperea funcționării normale a site-ului).