Curierul fiscal, Nr. 2/2009
PreÈ›: 19,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Gheorghe Piperea
Editura: C.H. Beck
Anul publicării: 2009
Pagini: 56
DESCRIERE
Curierul fiscal, Nr. 2/2009
Avem BUGET, BUGet, Buget, buget, buget, buget. Bugetul e trimis pentru aprobare în Parlament (dacă nu cumva s-a aprobat până la data apariţiei revistei). După aprobare unii vor fi mulţumiţi sau măcar parţial mulţumiţi, alţii vor fi supăraţi. Totuşi, indiferent de forma sub care va fi aprobat bugetul, punerea lui în aplicare este influenţată hotărâtor de veniturile statului şi automat şi de impozitele plătite de contribuabili. Iar contribuabilii plătesc impozitele dacă au de unde şi, extrem de important, dacă rezultă un impozit de plată. În marea parte a impozitelor, cuantumul de plată la buget este influenţat hotărâtor de performanţele financiare, de volumul afacerilor, de profitul realizat, de nivelul salariilor acordate şi, cât timp nu merge economia, baza impozabilă va fi tot mai mică şi, prin urmare, şi impozite mai mici datorate statului.
Va fi un an greu. Se tot vorbeşte de măsuri de relansare economică (scutirea de impozit pe profit pentru profitul reinvestit – măcar de ar fi profit ce poate fi reinvestit –, acoperirea de către stat a unei părţi din salariu pentru şomerii angajaţi – cu toate că doar simpla angajare fără a duce la o creştere a productivităţii şi a veniturilor încasate nu ajută la nimic), dar ar fi bine ca măsurile să poată duce măcar la conservarea situaţiei actuale, să fie măcar măsuri de stopare a efectelor crizei. Criza vine brusc şi efectele ei dispar într-un interval destul de mare de timp.
În ce priveşte măsurile fiscale, cert este că vom plăti mai mult pe partea de contribuţii sociale aferente salariilor şi vom spera că vom obţine profit ca să putem beneficia şi noi de o măsură anticriză.
În încheiere, chiar dacă pare ciudat la prima vedere, să sperăm ca din activitatea desfăşurată să ne rezulte de plată impozite cât mai mari, fără ca statul să majoreze cotele de impozitare sau baza impozabilă.
Avem BUGET, BUGet, Buget, buget, buget, buget. Bugetul e trimis pentru aprobare în Parlament (dacă nu cumva s-a aprobat până la data apariţiei revistei). După aprobare unii vor fi mulţumiţi sau măcar parţial mulţumiţi, alţii vor fi supăraţi. Totuşi, indiferent de forma sub care va fi aprobat bugetul, punerea lui în aplicare este influenţată hotărâtor de veniturile statului şi automat şi de impozitele plătite de contribuabili. Iar contribuabilii plătesc impozitele dacă au de unde şi, extrem de important, dacă rezultă un impozit de plată. În marea parte a impozitelor, cuantumul de plată la buget este influenţat hotărâtor de performanţele financiare, de volumul afacerilor, de profitul realizat, de nivelul salariilor acordate şi, cât timp nu merge economia, baza impozabilă va fi tot mai mică şi, prin urmare, şi impozite mai mici datorate statului.
Va fi un an greu. Se tot vorbeşte de măsuri de relansare economică (scutirea de impozit pe profit pentru profitul reinvestit – măcar de ar fi profit ce poate fi reinvestit –, acoperirea de către stat a unei părţi din salariu pentru şomerii angajaţi – cu toate că doar simpla angajare fără a duce la o creştere a productivităţii şi a veniturilor încasate nu ajută la nimic), dar ar fi bine ca măsurile să poată duce măcar la conservarea situaţiei actuale, să fie măcar măsuri de stopare a efectelor crizei. Criza vine brusc şi efectele ei dispar într-un interval destul de mare de timp.
În ce priveşte măsurile fiscale, cert este că vom plăti mai mult pe partea de contribuţii sociale aferente salariilor şi vom spera că vom obţine profit ca să putem beneficia şi noi de o măsură anticriză.
În încheiere, chiar dacă pare ciudat la prima vedere, să sperăm ca din activitatea desfăşurată să ne rezulte de plată impozite cât mai mari, fără ca statul să majoreze cotele de impozitare sau baza impozabilă.
Accesul clienţilor
-Noutati
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII