Curierul fiscal, nr. 11/2007

Preț: 15,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Lucian Tatu
Editura: C.H. Beck
Anul publicării: 2007
Pagini: 40
DESCRIERE
Curierul fiscal, nr. 11/2007
Au fost publicate modificarile Codului fiscal ce vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2008. Un aspect important care atrage atentia se refera la eliminarea scutirii inverse în cazul lucrarilor de constructii montaj si al livrarilor de cladiri, partilor de cladire si terenurilor de orice fel pentru care se aplica regimul de scutire. Prestatorii de lucrari de constructii montaj vor zice ca poate este mai bine, fiindca tot anul au avut conflicte cu clientii si chiar cu organele de control (mai ales în cazul controlului pentru rambursarea TVA) ca urmare a pozitiilor contradictorii avute în încadrarea unor operatiuni. Statul se bucura ca va încasa mai repede taxa pe valoarea adaugata. Totusi, indiferent de motivul ce a dus la aceasta masura (lipsa de resurse bugetare – mai ales ca livrarile de constructii noi au luat amploare –, existenta neclaritatilor în încadrarea lucrarilor în lucrari de servicii montaj pentru care se aplica taxarea inversa – chiar daca o parte au fost rezolvate prin prevederi legale – sau orice alte motive) trebuie totusi remarcat ca, înca, statul nu este pregatit sa fie consecvent în multe masuri luate.
Chiar daca taxarea inversa era prezentata ca o masura în sprijinul contribuabililor, o masura ce duce la simplificarea procedurilor fiscale în cazul TVA si a controlului, se pare ca lipsa de resurse bugetare (fie prin diferite forme de evaziune fiscala, mai mult sau mai putin legala, fie prin amânarea la infinit a platii TVA catre buget) a dus la renuntarea la ea în aceste cazuri. Aratam ca suntem europeni, preluam prevederi fiscale europene, ne laudam cu ele, dar apoi spunem ca, totusi, poate ne-am grabit, ca mai sunt state în Uniunea Europeana care nu aplica aceste masuri si asa dam înapoi, modificam legislatia fiscala plecând în special de la considerente politice (fundamentarea bugetului de stat este mai mult o operatiune politica decât economica). În sprijinul acestei afirmatii este si masura de amânare a datei de la care se va generaliza taxarea inversa la import (în conditiile în care am început anul 2007 cu taxarea inversa generalizata în cazul importului, dar apoi s-a revenit asupra acestei decizii). Unde vom ajunge? La eliminarea taxarii inverse si în cazul achizitiilor intracomunitare? Si când ne gândim ca la nivelul Uniunii Europene se pune problema ca la un moment dat sa se ajunga la generalizarea taxarii inverse în cazul taxei pe valoarea adaugata. Sa speram ca la acel moment vom fi europeni nu doar geografic.
Au fost publicate modificarile Codului fiscal ce vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2008. Un aspect important care atrage atentia se refera la eliminarea scutirii inverse în cazul lucrarilor de constructii montaj si al livrarilor de cladiri, partilor de cladire si terenurilor de orice fel pentru care se aplica regimul de scutire. Prestatorii de lucrari de constructii montaj vor zice ca poate este mai bine, fiindca tot anul au avut conflicte cu clientii si chiar cu organele de control (mai ales în cazul controlului pentru rambursarea TVA) ca urmare a pozitiilor contradictorii avute în încadrarea unor operatiuni. Statul se bucura ca va încasa mai repede taxa pe valoarea adaugata. Totusi, indiferent de motivul ce a dus la aceasta masura (lipsa de resurse bugetare – mai ales ca livrarile de constructii noi au luat amploare –, existenta neclaritatilor în încadrarea lucrarilor în lucrari de servicii montaj pentru care se aplica taxarea inversa – chiar daca o parte au fost rezolvate prin prevederi legale – sau orice alte motive) trebuie totusi remarcat ca, înca, statul nu este pregatit sa fie consecvent în multe masuri luate.
Chiar daca taxarea inversa era prezentata ca o masura în sprijinul contribuabililor, o masura ce duce la simplificarea procedurilor fiscale în cazul TVA si a controlului, se pare ca lipsa de resurse bugetare (fie prin diferite forme de evaziune fiscala, mai mult sau mai putin legala, fie prin amânarea la infinit a platii TVA catre buget) a dus la renuntarea la ea în aceste cazuri. Aratam ca suntem europeni, preluam prevederi fiscale europene, ne laudam cu ele, dar apoi spunem ca, totusi, poate ne-am grabit, ca mai sunt state în Uniunea Europeana care nu aplica aceste masuri si asa dam înapoi, modificam legislatia fiscala plecând în special de la considerente politice (fundamentarea bugetului de stat este mai mult o operatiune politica decât economica). În sprijinul acestei afirmatii este si masura de amânare a datei de la care se va generaliza taxarea inversa la import (în conditiile în care am început anul 2007 cu taxarea inversa generalizata în cazul importului, dar apoi s-a revenit asupra acestei decizii). Unde vom ajunge? La eliminarea taxarii inverse si în cazul achizitiilor intracomunitare? Si când ne gândim ca la nivelul Uniunii Europene se pune problema ca la un moment dat sa se ajunga la generalizarea taxarii inverse în cazul taxei pe valoarea adaugata. Sa speram ca la acel moment vom fi europeni nu doar geografic.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII