Curierul fiscal, Nr. 10/2009
Preț: 19,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Gheorghe Piperea
Editura: C.H. Beck
Anul publicării: 2009
Pagini: 60
DESCRIERE
Curierul fiscal, Nr. 10/2009
Comparativ cu agitaţia politică din România, există o relativă linişte în fiscalitate (cel puţin aşa ne spune Monitorul Oficial – nici măcar legea cu privire la „scutirea” de impozit pe profit a profitului reinvestit nu a fost publicată, deşi prevederea se aplică, conform legii, de la 1 octombrie). Probabil se fac fel şi fel de scenarii pentru anul următor, există discuţii intense cu privire la modificările Codului fiscal şi a celui de procedură fiscală. Nu ştim (sau poate ştim doar pe surse sau din declaraţii mai mult politice) dacă la anul mai există impozitul pe veniturile microîntreprinderilor (se pare că va rămâne), dacă impozitul minim se transformă în impozit forfetar (şi ce formă ia în acest caz), dacă rămân valabile cotele de impozitare de anul acesta sau la anul vom avea altele.
Situaţia „ideală” pentru a face planuri de afaceri pentru anul 2010, de a schiţaa bugete de trezorerie sau bugete salariale. De aceea, în loc să facem lucruri serioase, să încercăm să creionăm cum vor merge afacerile anul următor (că doar de aici vine creşterea economică şi, implicit, vin şi impozitele), mai bine ne apucăm de ghicitori. Noi vă propunem doar două: Care va fi cota de TVA pentru anul 2010? şi Care va fi nivelul contribuţiilor sociale în anul 2010? Cine dă răspunsul corect la cele două ghicitori primeşte ca premiu din partea statului dreptul de a-şi formula singur altele şi a da răspuns. Şi uite aşa ne facem că uităm că sistemul fiscal din România are la bază, printre altele, principiile certitudinii şi eficienţei impunerii, iar modificarea şi completarea Codului fiscal se face, de regulă (din păcate nu obligatoriu), cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia.
Certitudinea rămâne doar cu privire la prevederile referitoare la impozitul pe profit, TVA şi accize şi altele, ce trebuie preluate din directivele europene şi în legislaţia din România. Noroc că acestea sunt obligatorii.
P. S.: Înainte de încheierea ediţiei a fost publicată O. U. G. nr. 109/2009 pentru modificarea şi completarea Codului fiscal (legiferează, în cea mai mare parte a ei, preluarea directivelor comunitare în legislaţia naţională). Era bine să dea peste cap ideea acestui editorial, dar, din păcate, întăreşte faptul că marile decizii privind politica fiscală naţională urmează să se ia de aici încolo.
Comparativ cu agitaţia politică din România, există o relativă linişte în fiscalitate (cel puţin aşa ne spune Monitorul Oficial – nici măcar legea cu privire la „scutirea” de impozit pe profit a profitului reinvestit nu a fost publicată, deşi prevederea se aplică, conform legii, de la 1 octombrie). Probabil se fac fel şi fel de scenarii pentru anul următor, există discuţii intense cu privire la modificările Codului fiscal şi a celui de procedură fiscală. Nu ştim (sau poate ştim doar pe surse sau din declaraţii mai mult politice) dacă la anul mai există impozitul pe veniturile microîntreprinderilor (se pare că va rămâne), dacă impozitul minim se transformă în impozit forfetar (şi ce formă ia în acest caz), dacă rămân valabile cotele de impozitare de anul acesta sau la anul vom avea altele.
Situaţia „ideală” pentru a face planuri de afaceri pentru anul 2010, de a schiţaa bugete de trezorerie sau bugete salariale. De aceea, în loc să facem lucruri serioase, să încercăm să creionăm cum vor merge afacerile anul următor (că doar de aici vine creşterea economică şi, implicit, vin şi impozitele), mai bine ne apucăm de ghicitori. Noi vă propunem doar două: Care va fi cota de TVA pentru anul 2010? şi Care va fi nivelul contribuţiilor sociale în anul 2010? Cine dă răspunsul corect la cele două ghicitori primeşte ca premiu din partea statului dreptul de a-şi formula singur altele şi a da răspuns. Şi uite aşa ne facem că uităm că sistemul fiscal din România are la bază, printre altele, principiile certitudinii şi eficienţei impunerii, iar modificarea şi completarea Codului fiscal se face, de regulă (din păcate nu obligatoriu), cu 6 luni înainte de data intrării în vigoare a acesteia.
Certitudinea rămâne doar cu privire la prevederile referitoare la impozitul pe profit, TVA şi accize şi altele, ce trebuie preluate din directivele europene şi în legislaţia din România. Noroc că acestea sunt obligatorii.
P. S.: Înainte de încheierea ediţiei a fost publicată O. U. G. nr. 109/2009 pentru modificarea şi completarea Codului fiscal (legiferează, în cea mai mare parte a ei, preluarea directivelor comunitare în legislaţia naţională). Era bine să dea peste cap ideea acestui editorial, dar, din păcate, întăreşte faptul că marile decizii privind politica fiscală naţională urmează să se ia de aici încolo.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
RECENZII