Calatorie in tara literelor - set - clasa I
DESCRIERE
Calatorie in tara literelor - set - clasa I
Prezenta lucrare propune o strategie didactica noua de aplicare a metodei fonetice analitico-sintetice in procesul de formare a capacitatilor de citire, scriere si comunicare orala. Aceasta strategie tine seama de faptul ca procesul de invatare concomitenta a citirii si a scrisului este unul de cea mai mare complexitate, de aceea propune invatarea cititului cu un pas inaintea scrierii, ceea ce contribuie la dozarea echilibrata a efortului depus de elevul de clasa I. Structurata in doua fascicule, lucrarea contine 10 unitati de invatare, cate 5 in fiecare fascicul. Prima unitate propune repetarea alfabetului de tipar si a semnelor grafice (continuturi insusite in clasa pregatitoare) si, ca achizitie noua, insusirea mecanismului unirii sunetelor in silabe, apoi a silabelor in cuvinte si a cuvinteor in enunturi. Practic, folosind la maxim achizitiile din clasa pregatitoare, elevii vor deprinde mecanismul citirii constiente inca din primele saptamani de scoala. Acest lucru va fi facilitat de faptul ca inca nu se vor scrie literele de mana. in urmatoarele 4 unitati, se propune consolidarea citirii constiente, in paralel cu scrierea literelor de mana.
Cele 5 unitati din fasciculul al doilea propun consolidarea, in paralel, a citirii si a scrierii, accentuandu-se, acum, sarcinile de munca intelectuala pe baza textelor propuse. Continuturile noi sunt introduse gradat, fiind reluate sistematic pentru consolidare si acopera in totalitate cerintele programei in vigoare. Fiecare unitate de invatare se incheie cu o lectie de recapitulare si una de evaluare, continutul propus pentru evaluare suprapunandu-se integral peste cel predat. Textele-suport sunt alese si adaptate cu atentie, fiind creata oportunitatea exploatarii valentelor formative si educative ale acestora si abordarea diferentiata.
Fiecare unitate este coerenta, abordand o tema generala si una-doua subteme care converg spre conturarea a una-doua valori morale. Tematica textelor este ancorata in universul de cunoastere al celor mici. Subiectele sunt deosebit de ofertante in ceea ce priveste exploatarea din punct de vedere educativ si pot fi folosite ca puncte de plecare pentru dezbaterea unor situatii din viata reala. Prin sarcinile propuse, copiii sunt invitati sa constientizeze cine sunt, sa analizeze emotiile pe care le au, sa se raporteze sanatos la ceilalti, sa fie motivati sa invete, sa afle ce meserii le-ar placea sa practice. Sunt abordate, de asemenea, aspecte legate de viata sanatoasa (igiena, alimentatie) si de comportamentul preventiv (circulatia corecta, prevenirea accidentelor casnice etc.) Exercitiile propuse ofera un cadru semnificativ pentru stimularea flexibilitatii cognitive si a creativitatii copiilor. Ei sunt incurajati sa reflecteze asupra temelor in discutie, sa isi exprime opiniile, sa isi motiveze alegerile, sa manifeste initiativa si sa gaseasca solutii originale la problemele puse in discutie.
Lucrarea este unitara si din punctul de vedere al cerintelor si al sarcinilor de lucru. Este conceput ca o „Calatorie prin tara Literelor”, calatorie in care copiii sunt insotiti de AMIC, mascota manualului, cel care ii ajuta cu sfaturi bune si sugestii de rezolvare. Alaturi de acesta, copiii se vor imprieteni cu Zana Literelor si cu A Mare imparat, personaje care apar din loc in loc cu completari si cu propuneri de activitati de invatare.
In concluzie, propunem un manual izvorat dintr-o bogata experienta la clasa, un manual care pune accentul pe latura formativa a procesului didactic, un manual complex, dar nu complicat, o resursa valoroasa pentru elev, dascal si parinte. Folosirea lui va constitui premisa un bun inceput, de care depinde succesul fiecarui copil pe drumul devenirii lui.
Prezenta lucrare propune o strategie didactica noua de aplicare a metodei fonetice analitico-sintetice in procesul de formare a capacitatilor de citire, scriere si comunicare orala. Aceasta strategie tine seama de faptul ca procesul de invatare concomitenta a citirii si a scrisului este unul de cea mai mare complexitate, de aceea propune invatarea cititului cu un pas inaintea scrierii, ceea ce contribuie la dozarea echilibrata a efortului depus de elevul de clasa I. Structurata in doua fascicule, lucrarea contine 10 unitati de invatare, cate 5 in fiecare fascicul. Prima unitate propune repetarea alfabetului de tipar si a semnelor grafice (continuturi insusite in clasa pregatitoare) si, ca achizitie noua, insusirea mecanismului unirii sunetelor in silabe, apoi a silabelor in cuvinte si a cuvinteor in enunturi. Practic, folosind la maxim achizitiile din clasa pregatitoare, elevii vor deprinde mecanismul citirii constiente inca din primele saptamani de scoala. Acest lucru va fi facilitat de faptul ca inca nu se vor scrie literele de mana. in urmatoarele 4 unitati, se propune consolidarea citirii constiente, in paralel cu scrierea literelor de mana.
Cele 5 unitati din fasciculul al doilea propun consolidarea, in paralel, a citirii si a scrierii, accentuandu-se, acum, sarcinile de munca intelectuala pe baza textelor propuse. Continuturile noi sunt introduse gradat, fiind reluate sistematic pentru consolidare si acopera in totalitate cerintele programei in vigoare. Fiecare unitate de invatare se incheie cu o lectie de recapitulare si una de evaluare, continutul propus pentru evaluare suprapunandu-se integral peste cel predat. Textele-suport sunt alese si adaptate cu atentie, fiind creata oportunitatea exploatarii valentelor formative si educative ale acestora si abordarea diferentiata.
Fiecare unitate este coerenta, abordand o tema generala si una-doua subteme care converg spre conturarea a una-doua valori morale. Tematica textelor este ancorata in universul de cunoastere al celor mici. Subiectele sunt deosebit de ofertante in ceea ce priveste exploatarea din punct de vedere educativ si pot fi folosite ca puncte de plecare pentru dezbaterea unor situatii din viata reala. Prin sarcinile propuse, copiii sunt invitati sa constientizeze cine sunt, sa analizeze emotiile pe care le au, sa se raporteze sanatos la ceilalti, sa fie motivati sa invete, sa afle ce meserii le-ar placea sa practice. Sunt abordate, de asemenea, aspecte legate de viata sanatoasa (igiena, alimentatie) si de comportamentul preventiv (circulatia corecta, prevenirea accidentelor casnice etc.) Exercitiile propuse ofera un cadru semnificativ pentru stimularea flexibilitatii cognitive si a creativitatii copiilor. Ei sunt incurajati sa reflecteze asupra temelor in discutie, sa isi exprime opiniile, sa isi motiveze alegerile, sa manifeste initiativa si sa gaseasca solutii originale la problemele puse in discutie.
Lucrarea este unitara si din punctul de vedere al cerintelor si al sarcinilor de lucru. Este conceput ca o „Calatorie prin tara Literelor”, calatorie in care copiii sunt insotiti de AMIC, mascota manualului, cel care ii ajuta cu sfaturi bune si sugestii de rezolvare. Alaturi de acesta, copiii se vor imprieteni cu Zana Literelor si cu A Mare imparat, personaje care apar din loc in loc cu completari si cu propuneri de activitati de invatare.
In concluzie, propunem un manual izvorat dintr-o bogata experienta la clasa, un manual care pune accentul pe latura formativa a procesului didactic, un manual complex, dar nu complicat, o resursa valoroasa pentru elev, dascal si parinte. Folosirea lui va constitui premisa un bun inceput, de care depinde succesul fiecarui copil pe drumul devenirii lui.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 57,00 leiPRP: 60,00 lei
- 33,15 leiPRP: 39,00 lei
- 25,76 leiPRP: 28,00 lei
RECENZII