Bac 2010 - Istorie. Ghid de pregatire intensiva pentru examenul de bagalaureat.
Preț: 27,00 lei
Disponibilitate: în limita stocului
Autor: Liviu Lazar
ISBN: 978-606-535-072-4
Editura: NONIMA
Anul publicării: 2009
Pagini: 264
Format: 16X23
DESCRIERE
SUGESTII GENERALE PENTRU REZOLVAREA SUBIECTELOR DE EXAMEN
In general, primele întrebări sunt de dificultate mai mică, gradul lor crescând odată cu întrebările finale. Când întrebările vizează un text istoric, trebuie să vă raportaţi strict la ceea ce conţine textul (întrebări de tipul: numiţi, precizaţi, menţionaţi, selectaţi etc.). De asemenea, când sunt formulate astfel de întrebări care nu fac referire la texte sau documente istorice, trebuie să daţi răspunsuri scurte şi precise (ex.: menţionarea titlului sau funcţiei deţinute de Ştefan cel Mare). La cerinţa de tipul selectaţi, textul ales din document se va pune în ghilimele. Acolo unde se cer să fie evidenţiate relaţiile cauză-efect, cuvintele selectate se pun în ghilimele.
Când întrebările conţin cerinţa prezentaţi, trebuie să evidenţiaţi pe larg ceea ce cunoaşteţi despre cerinţa respectivă (ex.: menţionarea a două acţiuni militare din Evul Mediu la care au participat românii, apoi prezentarea fiecărei acţiuni militare pe larg).
In formularea răspunsurilor, trebuie să aveţi grijă ca afirmaţiile făcute să fie argumentate deoarece se punctează coerenţa argumentării (ex.: se acordă 1 punct pentru coerenţa argumentării afirmaţiei conform căreia diplomaţia promovată de conducătorii Ţărilor Române este parte integrantă a relaţiilor internaţionale în Evul Mediu). De asemenea, se acordă un punct pentru pertinenţa argumentării afirmaţiilor date ca temă.
Când există cerinţe de tipul evidenţierii relaţiilor cauză-efect, trebuie să utilizaţi conectori
care exprimă cauzalitatea (ex.: deoarece, pentru că etc), respectiv concluzia (aşadar, ca urmare etc). . .
Când vi se cere să elaboraţi un eseu despre un anumit subiect din materia de examen, trebuie să redactaţi, în numărul de pagini cerut, un text istoric cu referire la problemele cerute, tară să vă abateţi de la ceea ce aţi învăţat,despre subiectul respectiv. Atragem atenţia că eseul nu este o compunere liberă în care să divagaţi pe o temă de istorie, ci o lucrare în care să demonstraţi cunoştinţele voastre pe această temă. De asemenea, când vi se cere formularea unui punct de vedere cu privire la un fapt sau fenomen istoric, trebuie să prezentaţi puncte de vedere unanim acceptate şi care sunt validate de ştiinţa istorică, deoarece vi se cere în continuare să argu-mentaţi acest punct de vedere cu un fapt istoric relevant.
Sperăm ca prezenta lucrare să vă fie de un real folos în pregătirea lecţiilor de istorie şi, mai ales în susţinerea examenului de bacalaureat.
In general, primele întrebări sunt de dificultate mai mică, gradul lor crescând odată cu întrebările finale. Când întrebările vizează un text istoric, trebuie să vă raportaţi strict la ceea ce conţine textul (întrebări de tipul: numiţi, precizaţi, menţionaţi, selectaţi etc.). De asemenea, când sunt formulate astfel de întrebări care nu fac referire la texte sau documente istorice, trebuie să daţi răspunsuri scurte şi precise (ex.: menţionarea titlului sau funcţiei deţinute de Ştefan cel Mare). La cerinţa de tipul selectaţi, textul ales din document se va pune în ghilimele. Acolo unde se cer să fie evidenţiate relaţiile cauză-efect, cuvintele selectate se pun în ghilimele.
Când întrebările conţin cerinţa prezentaţi, trebuie să evidenţiaţi pe larg ceea ce cunoaşteţi despre cerinţa respectivă (ex.: menţionarea a două acţiuni militare din Evul Mediu la care au participat românii, apoi prezentarea fiecărei acţiuni militare pe larg).
In formularea răspunsurilor, trebuie să aveţi grijă ca afirmaţiile făcute să fie argumentate deoarece se punctează coerenţa argumentării (ex.: se acordă 1 punct pentru coerenţa argumentării afirmaţiei conform căreia diplomaţia promovată de conducătorii Ţărilor Române este parte integrantă a relaţiilor internaţionale în Evul Mediu). De asemenea, se acordă un punct pentru pertinenţa argumentării afirmaţiilor date ca temă.
Când există cerinţe de tipul evidenţierii relaţiilor cauză-efect, trebuie să utilizaţi conectori
care exprimă cauzalitatea (ex.: deoarece, pentru că etc), respectiv concluzia (aşadar, ca urmare etc). . .
Când vi se cere să elaboraţi un eseu despre un anumit subiect din materia de examen, trebuie să redactaţi, în numărul de pagini cerut, un text istoric cu referire la problemele cerute, tară să vă abateţi de la ceea ce aţi învăţat,despre subiectul respectiv. Atragem atenţia că eseul nu este o compunere liberă în care să divagaţi pe o temă de istorie, ci o lucrare în care să demonstraţi cunoştinţele voastre pe această temă. De asemenea, când vi se cere formularea unui punct de vedere cu privire la un fapt sau fenomen istoric, trebuie să prezentaţi puncte de vedere unanim acceptate şi care sunt validate de ştiinţa istorică, deoarece vi se cere în continuare să argu-mentaţi acest punct de vedere cu un fapt istoric relevant.
Sperăm ca prezenta lucrare să vă fie de un real folos în pregătirea lecţiilor de istorie şi, mai ales în susţinerea examenului de bacalaureat.
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
- 27,55 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII