Anotimpurile. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale

DESCRIERE
Anotimpurile. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative speciale
Auxiliarele didactice vin în sprijinul părinţilor, terapeuţilor, cadrelor didactice care contribuie la educaţia şi recuperarea copiilor cu cerinţe educative speciale (autism, sindrom Down, deficienţe intelectuale).
Caietele au fost concepute astfel încât să evidenţieze informaţiile relevante, conceptele, anumite etape ale instruirii şi materialele cheie, determinând copilul să se concentreze pe detaliile importante ale activităţii. Instrucţiunile sunt simple şi directe, pentru ca învăţarea să se realizeze cu succes, pas cu pas. Sarcinile de învăţare sunt transformate în secvenţe vizuale concrete care compensează abilităţile slabe de comunicare ale unor copii.
Activităţile desfăşurate pe baza acestor auxiliare crează un mediu adecvat care reduce stresul, anxietatea şi frustrarea copiilor.
Indicaţii metodice „Anotimpurile”
Obiective:
- Dezvoltarea abilităţii de exprimare orală
- Formarea capacităţilor de receptare, înţelegere şi exprimare prin sisteme comunicaţionale accesibile copiilor cu dificultăţi de comunicare
- Cunoaşterea anotimpurilor după schimbările care survin în natură: fenomene atmosferice, temperatură; adaptarea omului la succesiunea anotimpurilor: îmbrăcăminte specifică, activităţi, evenimente; asocierea lunilor anului cu anotimpurile
- Participarea la diverse situaţii de comunicare:
- - identificarea imaginilor prin acţiuni indicatoare şi comunicare acţională cu pictograme, ex.: „Arată iarna!”, „Dă-mi sania!”, Dă-mi ianuarie!” etc.;!”; asociere imagine-imagine, ex.: om de zăpadă-iarna, lalele-primăvara, plajă-vara, fructe-toamna; asociere cuvânt-cuvânt (metoda citirii globale)ex.: copilul potriveşte cuvintele „Anotimpul iarna” cu cele din imaginea anotimpului iarna (pentru copiii care nu verbalizează).
- - Identificarea, denumirea anotimpurilor şi caracteristicilor acestora, a lunilor anului şi a lunilor fiecărui anotimp, a îmbrăcămintei specifice, a activităţilor şi evenimentelor (pentru copiii care verbalizează).
- Dezvoltarea operaţiilor gândirii: analiza, sinteza, comparaţia în acţiunea copiilor cu obiectele cunoaşterii; stimularea atenţiei
Exemple de activităţi educaţional-terapeutice:
Activităţi unu la unu (activităţi ABA) pentru însuşirea noţiunilor despre anotimpuri;
Exerciţii-joc de identificare/denumire a imaginilor specifice temei;
Joc didactic: „Când se întâmplă?”
Joc de clasificare: „Unde se potriveşte?”
Joc de memorie: „Spune ce lipseşte!”(extragerea unor elemente dintr-un ansamblu);
Joc cu elemente de generalizare: „Jocul omisiunilor”(excluderea elementelor nepotrivite dintr-un ansamblu)
Joc de atenţie: „Pune la locul potrivit!”
Joc de stimulare a comunicării: „Ce anotimp îţi place?”
Exerciţii de coordonare oculo-manuală: așezarea pictogramelor în spaţiile destinate
Autoarea
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII