Alimentele. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative special

DESCRIERE
Alimentele. Auxiliar didactic pentru copiii cu cerinte educative special
Auxiliarele didactice vin în sprijinul părinţilor, terapeuţilor, cadrelor didactice care contribuie la educaţia şi recuperarea copiilor cu cerinţe educative speciale (autism, sindrom Down, deficienţe intelectuale).
Caietele au fost concepute astfel încât să evidenţieze informaţiile relevante, anumite etape ale instruirii şi materialele cheie, determinând copilul să se concentreze pe detaliile importante ale activităţii. Instrucţiunile sunt simple şi directe, pentru ca învăţarea să se realizeze cu succes, pas cu pas. Sarcinile de învăţare sunt transformate în secvenţe vizuale concrete care compensează abilităţile slabe de comunicare ale unor copii.
Activităţile desfăşurate pe baza acestor auxiliare crează un mediu adecvat care reduce stresul, anxietatea şi frustrarea copiilor.
Indicaţii metodice “Alimentele”
Obiective:
- Dezvoltarea abilităţii de exprimare orală
- Formarea capacităţilor de receptare, înţelegere şi exprimare prin sisteme comunicaţionale accesibile copiilor cu dificultăţi de comunicare
- Cunoaşterea alimentelor de bază şi diferenţierea lor după unele aspecte caracteristice (gust, miros, culoare, formă, mod de prezentare, mod de consum, locul de unde se comercializează, condiţii de păstrare)
- Participarea la diverse situaţii de comunicare:
- - identificarea imaginilor prin acţiuni indicatoare şi comunicare acţională cu pictograme, ex.: „Arată para!”,”Arată ce cumperi de la piaţă!”, „Dă-mi mărul!”; asociere imagine-imagine, ex.: măr-măr, strugure-piaţă etc. (pentru copiii care nu verbalizează);
- - denumirea alimentelor, identificarea unor locaţii pentru aprovizionarea cu alimente, clasificarea alimentelor după provenienţă, stabilirea unor însuşiri ale alimentelor etc. (pentru copiii care verbalizează)
- Dezvoltarea operaţiilor gândirii: analiza, sinteza, comparaţia în acţiunea copiilor cu obiectele cunoaşterii; stimularea atenţiei
Exemple de activităţi educaţional-terapeutice:
Activităţi unu la unu (activităţi ABA) pentru însuşirea noţiunilor;
Exerciţii-joc de identificare/denumire a imaginilor specifice temei;
Joc didactic: „La cumpărături”
Jocuri cu reguli simple şi de imitare a unor conduite: „La magazinul alimentar”;
Joc de rol: „La piaţă”;
Joc de clasificare: „Salata de fructe”, „Salata de legume”
Joc de memorie: „Spune ce lipseşte!”(extragerea unor elemente dintr-un ansamblu);
Joc cu elemente de generalizare: „Jocul omisiunilor”(excluderea elementelor nepotrivite dintr-un ansamblu)
Joc de atenţie: „Pune la locul potrivit!”
Joc de stimulare a comunicării: „Ce doreşti să cumperi?”
Exerciţii de coordonare oculo-manuală: așezarea pictogramelor în spaţiile destinate
Autoarea
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 118,80 leiPRP: 132,00 lei
- 47,20 leiPRP: 59,00 lei
- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
RECENZII