A avea sau a fi - Erich Fromm
Preț: 29,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Erich Fromm
ISBN: 973-707-717-2
Editura: Trei
Anul publicării: 2013
Pagini: 264
Format: 13x20
Alertă stoc
DESCRIERE
intr-o lume care nu mai crede nici în fericirea prin consum şi nici în binefacerile concurenţei egoiste şi ale progresului nelimitat, A avea sau a fi? este un manifest pentru o nouă ordine psihologică şi socio-economică.
Fromm urmăreşte istoria şi efectele a două moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere şi agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, dăruire şi spontaneitate.
Soluţiile ieşirii din starea de depresie şi dezumanizare birocratică sunt articulate într-un program socio-economic temerar, care merge de la iniţiativele individuale ale „consumului sănătos" şi ale intensificării trăirilor spirituale până la măsuri globale în favoarea unei democraţii participative, a unui management umanist şi a diminuării inechităţilor flagrante.
Punând laolaltă argumente psihanalitice şi marxiste cu revelaţii din mistica medievală şi cu subtile analize macroeconomice, şi ţintind deopotrivă excesele capitalismului şi socialismului, A avea sau a fi? este o sinteză surprinzător de actuală.
……
Consumatorul este veşnicul sugar ce plânge după biberonul cu lapte. A consuma reprezintă o formă de „a avea", probabil forma cea mai importantă.
Consumul alină neliniştea, întrucât ceea ce ai nu-ţi poate fi luat; dar el te îndeamnă să consumi şi mai mult, pentru că ceea ce ai consumat anterior nu-ţi mai oferă satisfacţie. Erich Fromm
Consumul sănătos poate avea loc doar dacă din ce în ce mai mulţi oameni doresc să-şi schimbe modelele de consum şi stilurile de viaţă.
Oamenii îşi vor da seama că un consum exagerat dă naştere la pasivitate; că nevoia de viteză şi noutate reflectă neliniştea interioară, fuga omului de el însuşi. E. Fromm
Erich Fromm (1900—), sociolog şi psihanalist, a făcut parte din Scoala de la Frankfurt, iar în 1933 a emigrat în SUA. A mai fost tradus în limba română cu titlurile Arta de a iubi, Frica de libertate şi Buddhism şi psihanaliză.
CUPRINS:
Cuvânt-înainte
Introducere: Marea Promisiune, eşecul ei şi noile alternative
PARTEA ÎNTÂI
Înţelegerea diferenţelor dintre a avea şi a fi
I. O primă privire
II. A avea şi a fi în experienţele cotidiene
III. A avea şi a fi în Vechiul şi Noul Testament şi în scrierile lui Meister Eckhart
PARTEA A DOUA
Analiza diferenţelor fundamentale dintre cele două moduri de existenţă
IV. În ce consta modul de existenţă bazat pe a avea?
V. În ce consta modul de existenţă bazat pe a fi?
VI. Alte aspecte ale modurilor de existenţă bazate pe a avea şi a fi
PARTEA A TREIA
Omul nou şi noua societate
VII. Religie, caracter şi societate
VIII. Condiţii pentru schimbarea umană şi caracteristicile Omului nou
IX. Trăsăturile noii societăţi
Bibliografie
Fromm urmăreşte istoria şi efectele a două moduri fundamentale de a exista: cel bazat pe avere, putere şi agresivitate, respectiv cel motivat de dragoste, dăruire şi spontaneitate.
Soluţiile ieşirii din starea de depresie şi dezumanizare birocratică sunt articulate într-un program socio-economic temerar, care merge de la iniţiativele individuale ale „consumului sănătos" şi ale intensificării trăirilor spirituale până la măsuri globale în favoarea unei democraţii participative, a unui management umanist şi a diminuării inechităţilor flagrante.
Punând laolaltă argumente psihanalitice şi marxiste cu revelaţii din mistica medievală şi cu subtile analize macroeconomice, şi ţintind deopotrivă excesele capitalismului şi socialismului, A avea sau a fi? este o sinteză surprinzător de actuală.
……
Consumatorul este veşnicul sugar ce plânge după biberonul cu lapte. A consuma reprezintă o formă de „a avea", probabil forma cea mai importantă.
Consumul alină neliniştea, întrucât ceea ce ai nu-ţi poate fi luat; dar el te îndeamnă să consumi şi mai mult, pentru că ceea ce ai consumat anterior nu-ţi mai oferă satisfacţie. Erich Fromm
Consumul sănătos poate avea loc doar dacă din ce în ce mai mulţi oameni doresc să-şi schimbe modelele de consum şi stilurile de viaţă.
Oamenii îşi vor da seama că un consum exagerat dă naştere la pasivitate; că nevoia de viteză şi noutate reflectă neliniştea interioară, fuga omului de el însuşi. E. Fromm
Erich Fromm (1900—), sociolog şi psihanalist, a făcut parte din Scoala de la Frankfurt, iar în 1933 a emigrat în SUA. A mai fost tradus în limba română cu titlurile Arta de a iubi, Frica de libertate şi Buddhism şi psihanaliză.
CUPRINS:
Cuvânt-înainte
Introducere: Marea Promisiune, eşecul ei şi noile alternative
PARTEA ÎNTÂI
Înţelegerea diferenţelor dintre a avea şi a fi
I. O primă privire
II. A avea şi a fi în experienţele cotidiene
III. A avea şi a fi în Vechiul şi Noul Testament şi în scrierile lui Meister Eckhart
PARTEA A DOUA
Analiza diferenţelor fundamentale dintre cele două moduri de existenţă
IV. În ce consta modul de existenţă bazat pe a avea?
V. În ce consta modul de existenţă bazat pe a fi?
VI. Alte aspecte ale modurilor de existenţă bazate pe a avea şi a fi
PARTEA A TREIA
Omul nou şi noua societate
VII. Religie, caracter şi societate
VIII. Condiţii pentru schimbarea umană şi caracteristicile Omului nou
IX. Trăsăturile noii societăţi
Bibliografie
Accesul clienţilor
-Promoţii
-- 42,75 leiPRP: 45,00 lei
- 69,35 leiPRP: 73,00 lei
- 27,55 leiPRP: 29,00 lei
RECENZII